Snelheid bij matrixborden
Moderator: Moderatorteam
-
Bouwe1
- Infopolitie Gast
Snelheid bij matrixborden
Dames, Heren,
Het matrixbord vlak voor mijn neus doet 50.
Het volgende doet 70.
Wanneer is voor mij 50 van toepassing en wanneer is 70 van toepassing.
Vraag mag ook beantwoord worden voor:
50 brand vlak voor mij
die daarna komt zie ik uit gaan.
die daarop volgt doet spontaan 70 knipperen.
Avondspits A1 Amsterdam / Muiderberg.
Het matrixbord vlak voor mijn neus doet 50.
Het volgende doet 70.
Wanneer is voor mij 50 van toepassing en wanneer is 70 van toepassing.
Vraag mag ook beantwoord worden voor:
50 brand vlak voor mij
die daarna komt zie ik uit gaan.
die daarop volgt doet spontaan 70 knipperen.
Avondspits A1 Amsterdam / Muiderberg.
-
Wess
- Infopolitie Gast
Theoretisch geld denk ik een matrixbord vanaf de plek waar hij hangt.
50 rijden tot je bij het bord 70 bent.
In het door jou geschetste 2e geval is een niet brandend matrix bord nog geen "einde eerdere geboden" bord, dus zul je 50 km/h moeten blijven rijden tot je het matrixbord 70 km/h gepasseerd bent. Vanaf daar mag je 70 km/h rijden.
50 rijden tot je bij het bord 70 bent.
In het door jou geschetste 2e geval is een niet brandend matrix bord nog geen "einde eerdere geboden" bord, dus zul je 50 km/h moeten blijven rijden tot je het matrixbord 70 km/h gepasseerd bent. Vanaf daar mag je 70 km/h rijden.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Matrixborden zijn van toepassing op het wegvak waar ze 'boven hangen.'
Oftewel, al ziet u in de verte al de 70 branden (of knipperen), u mag pas daadwerkelijk 70 gaan rijden, zodra u het portaal passeert.
Overigens is het een feit dat Rijkswaterstaat nu veel dynamischer met de borden omgaat. Men wil veel sneller op de bestaande situatie's (file ed) inspelen en daarom wisselen de maximumsnelheden veel vaker en worden ze ook veel flexibeler gehanteerd.
Dat dit niet altijd even 'rustgevend' is, zal ik niet ontkennen maar zolang de mensen zich er zelf ook niet aan houden, vragen ze ook min of meer om chaotische taferelen.... helaas...
Oftewel, al ziet u in de verte al de 70 branden (of knipperen), u mag pas daadwerkelijk 70 gaan rijden, zodra u het portaal passeert.
Overigens is het een feit dat Rijkswaterstaat nu veel dynamischer met de borden omgaat. Men wil veel sneller op de bestaande situatie's (file ed) inspelen en daarom wisselen de maximumsnelheden veel vaker en worden ze ook veel flexibeler gehanteerd.
Dat dit niet altijd even 'rustgevend' is, zal ik niet ontkennen maar zolang de mensen zich er zelf ook niet aan houden, vragen ze ook min of meer om chaotische taferelen.... helaas...
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
Bouwe1
- Infopolitie Gast
Fijn te weten dat 50 blijft gelden als ook de volgende uit is.
Kunnen ze dat dan ook in de bocht van de A1 naar de A6 even aanpassen? Hier brand op het laatste portaal voor de bocht regelmatig 50, hier kom ik dis nooit weer vanaf.
Ergo:
In Nederland wordt bij mijn weten nergens op een matrix bord aangegeven dat het einde snelheidsbeperking is. derhalve geldt voor mij de regel.
Bord uit. beperking over.
Kunnen ze dat dan ook in de bocht van de A1 naar de A6 even aanpassen? Hier brand op het laatste portaal voor de bocht regelmatig 50, hier kom ik dis nooit weer vanaf.
Ergo:
In Nederland wordt bij mijn weten nergens op een matrix bord aangegeven dat het einde snelheidsbeperking is. derhalve geldt voor mij de regel.
Bord uit. beperking over.
Even voor de duidelijkheid Bouwe1,
U stelt hier allerlei vragen en daar is dit ook voor bedoeld.
Als u hier nou mee probeert te bewerkstelligen dat alle verkeerde verkeerssituaties door ons opgelost gaan worden dan moet ik u toch echt teleurstellen. U zult daarvoor bij de wegbeheerder moeten zijn.
We kunnen hier slechts aangeven hoe het wettelijk geregeld is.
U stelt hier allerlei vragen en daar is dit ook voor bedoeld.
Als u hier nou mee probeert te bewerkstelligen dat alle verkeerde verkeerssituaties door ons opgelost gaan worden dan moet ik u toch echt teleurstellen. U zult daarvoor bij de wegbeheerder moeten zijn.
We kunnen hier slechts aangeven hoe het wettelijk geregeld is.
- Maaike
- Superlid
- Roepnaam: Maaike
- Twitter: @mama_maaike
- Facebook: MDJ1980
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
Ter verduidelijking het bord voor Bouwe1

F9. Einde van alle op een elektronisch signaleringsverbod aangegeven verboden

F9. Einde van alle op een elektronisch signaleringsverbod aangegeven verboden
Laatst gewijzigd door Maaike op 24 feb 2005, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bouwe1
- Infopolitie Gast
-
andre
- Infopolitie Gast