bedreigd op school door leerling

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
merel
Infopolitie Gast

bedreigd op school door leerling

Ongelezen bericht door merel »

hallo,

mijn vriend werkt als docent LO op een middelbare school. Hij is vandaag op msn door iemand onder een valse naam uitgescholden en bedreigd ("morgen kom ik je neersteken" werd er gezegd). Hij heeft daarna ook een mailtje onder een valse naam gehad. Hij weet doordat er "hallo meneer" werd gezegd, dit een leerling is.

Kun je hier aangifte van doen? in feite heb je niks. Conrector is op de hoogte gesteld.
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

morgen kom ik je neersteken
Dit is een vrij duidelijke bedreiging en het is zeker raadzaam om hiervan aangifte te doen. Neem voor het doen van aangifte even het mailtje mee.
Dit soort zaken zijn bijzonder vervelend en gezien de zaken die er om ons heen gebeuren, is het raadzaam om er wat mee te doen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
funkyduck
Toplid
Toplid

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik zou zeker aangifte doen. Je weet ten eerste nooit wat er later achter weg komt. En dan bedoel ik niet meteen dat er iets ergs gebeurd, maar het kan zo zijn dat er meerdere bedreigingen zijn geweest die tezamen makkelijker kunnen leiden naar de dader. Verder is het technisch mogelijk om aan de hand van e-mail en logbestanden bij providers na te gaan wat waar vandaan verstuurd is. Met name bij ernstige delicten wordt hier gebruik van gemaakt. In dit geval weet ik niet hoe ze er mee om zullen gaan, maar dat is iets wat je kunt vragen op het plaatselijke politiebureau. Ik zou in ieder geval zeker aangifte doen. Met name het zinnetje: "ik steek je neer" doet de deur dicht voor mij.
Gast
Infopolitie Gast

Re: bedreigd op school door leerling

Ongelezen bericht door Gast »

merel schreef:hallo,

mijn vriend werkt als docent LO op een middelbare school. Hij is vandaag op msn door iemand onder een valse naam uitgescholden en bedreigd ("morgen kom ik je neersteken" werd er gezegd). Hij heeft daarna ook een mailtje onder een valse naam gehad. Hij weet doordat er "hallo meneer" werd gezegd, dit een leerling is.

Kun je hier aangifte van doen? in feite heb je niks. Conrector is op de hoogte gesteld.
Hallo, Merel ten eerste vind ik het verschrikkelijk voor je vriend dat hij op deze manier geintimideerd wordt. Je kan altijd voor de zekerheid naar de politie gaan om te vragen of dit incident aangifte waardig is. Ik denk zelf dat dit incident schriftelijk vast word gelegd in het politiesysteem, dus geen aangifte, dit omdat er geen dader indicatie is en er hoogstens een vremoeden bestaat dat dit een leerling is. Mochten er nog meer bedriegingen komen dit gewoon vastleggen en melden bij de politie. Vergeet niet mocht de dader ooit achterhaald worden kan het als bewijs voering gelden.

Veel strekte ermee,

Groetjes R.S.
donmarcello
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

HINT:print ook de bron van het bericht uit
rechts op de email klikken eigenschappen dan tabblad details en dan bron van bericht met print screen of copy en paste uitprinten
staan intersante gegevens in :idea:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
DaV
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Hierbij vul ik de uiterst handige informatie van donmarcello aan.

De uitleg van donmarcello werkt wel alleen bij outlook express/microsoft office outlook.

Mocht u een ander programma zoals hotmail gebruiken en het lukt u niet de bron te achterhalen.
Laat u dan een reactie achter met het programma wat u gebruikt, zodat wij u verder kunnen helpen.

Zoals donmarcello al opmerkt staan er inderdaad interresante dingen in die u kunnen helpen bij het opsporen van de verzender.

Ik hoop dat de dader gevonden in deze uiterst vervelende zaak maar verwacht u er niet teveel, want wanneer de E-mail via hotmail, G-mail, yahoo etc verzonden is zal er alleen een IP adres worden meegezonden welke erg moeilijk te traceren is (Mocht het al niet het IP adres van een school, internetcafé, of bibliotheek zijn)
P.
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door P. »

Als het IP adres bekend is, dan kan hier:
http://www.dnsstuff.com/
de bijbehorende provider worden opgezocht.

Type het IP adres in in het vakje WHOIS Search. Dan weet je de internet provider van de computer waar het bericht verstuurd is. Vervolgens kun je daar een klacht indienen met vermelding dat je aangifte gedaan hebt bij de politie.

Afhankelijk van hoe serieus je het opneemt, dan zijn er denk ik best mogelijkheden.
Dian
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dian »

Als de mail in zijn inbox van hotmail is gekomen, ga dan naar instellingen, weergave voor email, en bij berichtknoppen op geavanceerd zetten.

Zo kom je achter zijn ip-adres
Dian
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dian »

DaV schreef:Hierbij vul ik de uiterst handige informatie van donmarcello aan.

De uitleg van donmarcello werkt wel alleen bij outlook express/microsoft office outlook.

Mocht u een ander programma zoals hotmail gebruiken en het lukt u niet de bron te achterhalen.
Laat u dan een reactie achter met het programma wat u gebruikt, zodat wij u verder kunnen helpen.

Zoals donmarcello al opmerkt staan er inderdaad interresante dingen in die u kunnen helpen bij het opsporen van de verzender.

Ik hoop dat de dader gevonden in deze uiterst vervelende zaak maar verwacht u er niet teveel, want wanneer de E-mail via hotmail, G-mail, yahoo etc verzonden is zal er alleen een IP adres worden meegezonden welke erg moeilijk te traceren is (Mocht het al niet het IP adres van een school, internetcafé, of bibliotheek zijn)
Zie mijn bericht hierboven, zo moeilijk is het niet om ip-adres via hotmail te achterhalen..
DaV
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Dian schreef:
DaV schreef:Hierbij vul ik de uiterst handige informatie van donmarcello aan.

Zie mijn bericht hierboven, zo moeilijk is het niet om ip-adres via hotmail te achterhalen..
Zoals ik al zei, achterhalen is 1 opsporen is 2.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

DaV schreef:Zoals ik al zei, achterhalen is 1 opsporen is 2.

213.218.65.laatste cijfers verwijderd
person: Enertel RIPE
address: Enertel N.V.
address: Dr. Klinkertweg 2-4
address: NL-8025 BS ZWOLLE
address: The Netherlands

De rest er bij halen is een makkie.
Erik_IVK
Infopolitie Gast

bedreiging/ mishandeling

Ongelezen bericht door Erik_IVK »

Zeker aangifte doen!
De bedreigingen naar docenten kom de laatste tijd telkens vaker voor! dat hou je niet voormogelijk. Nu heb je bewijs en daar zou ik zeker verder mee gaan! Er lopen heel wat doorgedraaide studenten rond in Nederland!! sommige doen hele domme dingen voor een goed cijfer!!
Ik loop stage bij de politie met als doel het aangifte gedrag van docenten omhoog te schroeven omdat er veel bedreigingen/mishandelingen onder de pet blijven! er moet landelijk ook meer aandacht aan besteed worden!

Groet Erik Verhaagh
Student Integrale Veiligheidskunde
T-nus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Ik denk zelf dat dit incident schriftelijk vast word gelegd in het politiesysteem, dus geen aangifte, dit omdat er geen dader indicatie is en er hoogstens een vremoeden bestaat dat dit een leerling is.
Omdat het niet zeker is dat de bedreigingen van een leerling afkomstig zijn, kan er nog wel aangifte gedaan worden. Deze zin komt op mij over alsof je alleen aangifte zou kunnen doen wanneer je zeker weet wie de verdachte is.....

Weet niet zeker of u dit bedoeld met uw reactie. Zo niet dan hoor ik het graag.... :wink:
Gesloten