bedreigd op school door leerling
Moderator: Moderatorteam
-
merel
- Infopolitie Gast
bedreigd op school door leerling
hallo,
mijn vriend werkt als docent LO op een middelbare school. Hij is vandaag op msn door iemand onder een valse naam uitgescholden en bedreigd ("morgen kom ik je neersteken" werd er gezegd). Hij heeft daarna ook een mailtje onder een valse naam gehad. Hij weet doordat er "hallo meneer" werd gezegd, dit een leerling is.
Kun je hier aangifte van doen? in feite heb je niks. Conrector is op de hoogte gesteld.
mijn vriend werkt als docent LO op een middelbare school. Hij is vandaag op msn door iemand onder een valse naam uitgescholden en bedreigd ("morgen kom ik je neersteken" werd er gezegd). Hij heeft daarna ook een mailtje onder een valse naam gehad. Hij weet doordat er "hallo meneer" werd gezegd, dit een leerling is.
Kun je hier aangifte van doen? in feite heb je niks. Conrector is op de hoogte gesteld.
- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Dit is een vrij duidelijke bedreiging en het is zeker raadzaam om hiervan aangifte te doen. Neem voor het doen van aangifte even het mailtje mee.morgen kom ik je neersteken
Dit soort zaken zijn bijzonder vervelend en gezien de zaken die er om ons heen gebeuren, is het raadzaam om er wat mee te doen.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Ik zou zeker aangifte doen. Je weet ten eerste nooit wat er later achter weg komt. En dan bedoel ik niet meteen dat er iets ergs gebeurd, maar het kan zo zijn dat er meerdere bedreigingen zijn geweest die tezamen makkelijker kunnen leiden naar de dader. Verder is het technisch mogelijk om aan de hand van e-mail en logbestanden bij providers na te gaan wat waar vandaan verstuurd is. Met name bij ernstige delicten wordt hier gebruik van gemaakt. In dit geval weet ik niet hoe ze er mee om zullen gaan, maar dat is iets wat je kunt vragen op het plaatselijke politiebureau. Ik zou in ieder geval zeker aangifte doen. Met name het zinnetje: "ik steek je neer" doet de deur dicht voor mij.
-
Gast
- Infopolitie Gast
Re: bedreigd op school door leerling
Hallo, Merel ten eerste vind ik het verschrikkelijk voor je vriend dat hij op deze manier geintimideerd wordt. Je kan altijd voor de zekerheid naar de politie gaan om te vragen of dit incident aangifte waardig is. Ik denk zelf dat dit incident schriftelijk vast word gelegd in het politiesysteem, dus geen aangifte, dit omdat er geen dader indicatie is en er hoogstens een vremoeden bestaat dat dit een leerling is. Mochten er nog meer bedriegingen komen dit gewoon vastleggen en melden bij de politie. Vergeet niet mocht de dader ooit achterhaald worden kan het als bewijs voering gelden.merel schreef:hallo,
Veel strekte ermee,
Groetjes R.S.
- donmarcello
- Stamgast
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
-
DaV
- Infopolitie Gast
Hierbij vul ik de uiterst handige informatie van donmarcello aan.
De uitleg van donmarcello werkt wel alleen bij outlook express/microsoft office outlook.
Mocht u een ander programma zoals hotmail gebruiken en het lukt u niet de bron te achterhalen.
Laat u dan een reactie achter met het programma wat u gebruikt, zodat wij u verder kunnen helpen.
Zoals donmarcello al opmerkt staan er inderdaad interresante dingen in die u kunnen helpen bij het opsporen van de verzender.
Ik hoop dat de dader gevonden in deze uiterst vervelende zaak maar verwacht u er niet teveel, want wanneer de E-mail via hotmail, G-mail, yahoo etc verzonden is zal er alleen een IP adres worden meegezonden welke erg moeilijk te traceren is (Mocht het al niet het IP adres van een school, internetcafé, of bibliotheek zijn)
De uitleg van donmarcello werkt wel alleen bij outlook express/microsoft office outlook.
Mocht u een ander programma zoals hotmail gebruiken en het lukt u niet de bron te achterhalen.
Laat u dan een reactie achter met het programma wat u gebruikt, zodat wij u verder kunnen helpen.
Zoals donmarcello al opmerkt staan er inderdaad interresante dingen in die u kunnen helpen bij het opsporen van de verzender.
Ik hoop dat de dader gevonden in deze uiterst vervelende zaak maar verwacht u er niet teveel, want wanneer de E-mail via hotmail, G-mail, yahoo etc verzonden is zal er alleen een IP adres worden meegezonden welke erg moeilijk te traceren is (Mocht het al niet het IP adres van een school, internetcafé, of bibliotheek zijn)
-
P.
- Infopolitie Gast
Als het IP adres bekend is, dan kan hier:
http://www.dnsstuff.com/
de bijbehorende provider worden opgezocht.
Type het IP adres in in het vakje WHOIS Search. Dan weet je de internet provider van de computer waar het bericht verstuurd is. Vervolgens kun je daar een klacht indienen met vermelding dat je aangifte gedaan hebt bij de politie.
Afhankelijk van hoe serieus je het opneemt, dan zijn er denk ik best mogelijkheden.
http://www.dnsstuff.com/
de bijbehorende provider worden opgezocht.
Type het IP adres in in het vakje WHOIS Search. Dan weet je de internet provider van de computer waar het bericht verstuurd is. Vervolgens kun je daar een klacht indienen met vermelding dat je aangifte gedaan hebt bij de politie.
Afhankelijk van hoe serieus je het opneemt, dan zijn er denk ik best mogelijkheden.
-
Dian
- Infopolitie Gast
-
Dian
- Infopolitie Gast
Zie mijn bericht hierboven, zo moeilijk is het niet om ip-adres via hotmail te achterhalen..DaV schreef:Hierbij vul ik de uiterst handige informatie van donmarcello aan.
-
DaV
- Infopolitie Gast
Zoals ik al zei, achterhalen is 1 opsporen is 2.Dian schreef:Zie mijn bericht hierboven, zo moeilijk is het niet om ip-adres via hotmail te achterhalen..DaV schreef:Hierbij vul ik de uiterst handige informatie van donmarcello aan.
-
Erik_IVK
- Infopolitie Gast
bedreiging/ mishandeling
Zeker aangifte doen!
De bedreigingen naar docenten kom de laatste tijd telkens vaker voor! dat hou je niet voormogelijk. Nu heb je bewijs en daar zou ik zeker verder mee gaan! Er lopen heel wat doorgedraaide studenten rond in Nederland!! sommige doen hele domme dingen voor een goed cijfer!!
Ik loop stage bij de politie met als doel het aangifte gedrag van docenten omhoog te schroeven omdat er veel bedreigingen/mishandelingen onder de pet blijven! er moet landelijk ook meer aandacht aan besteed worden!
Groet Erik Verhaagh
Student Integrale Veiligheidskunde
De bedreigingen naar docenten kom de laatste tijd telkens vaker voor! dat hou je niet voormogelijk. Nu heb je bewijs en daar zou ik zeker verder mee gaan! Er lopen heel wat doorgedraaide studenten rond in Nederland!! sommige doen hele domme dingen voor een goed cijfer!!
Ik loop stage bij de politie met als doel het aangifte gedrag van docenten omhoog te schroeven omdat er veel bedreigingen/mishandelingen onder de pet blijven! er moet landelijk ook meer aandacht aan besteed worden!
Groet Erik Verhaagh
Student Integrale Veiligheidskunde
-
T-nus
- Infopolitie Gast
Omdat het niet zeker is dat de bedreigingen van een leerling afkomstig zijn, kan er nog wel aangifte gedaan worden. Deze zin komt op mij over alsof je alleen aangifte zou kunnen doen wanneer je zeker weet wie de verdachte is.....Ik denk zelf dat dit incident schriftelijk vast word gelegd in het politiesysteem, dus geen aangifte, dit omdat er geen dader indicatie is en er hoogstens een vremoeden bestaat dat dit een leerling is.
Weet niet zeker of u dit bedoeld met uw reactie. Zo niet dan hoor ik het graag....