Ook bij vrije trambanen kan een verbod van toepassing zijn om het spoor te betreden of over te steken.
Een opsporingsambtenaar in uniform hoeft zich alleen te legitimeren als daarom gevraagd wordt dus niet uit zichzelf.
Arrestatie vordering
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Arrestatie vordering
Stay safe out there.
-
Jan654 TS
- Infopolitie Gast
Ach we gaan zien wat er uitkomt. Inmiddels contact gehad met een advocaat, die kan nog niet veel doen omdat er nog geen strafbeschikking/boete of dagvaarding ligt. Als politie/justitie dit doorzet mogen ze in mijn ogen ook nooit meer klagen over capaciteitsgebrek of drukte...maar het zal wel eraan liggen dat politie altijd tegen bepaalde mensen streng optreedt maar tegen andere groepen niet... wellicht tijd om maar eens te verhuizen uit Nederland.
Je vergeet nóg 1 ding:
Als jij je niet legitimeert kan dat een boete opleveren.
Als een agent het niet doet kun je een hele lange klachtenprocedure in gaan en het aller allerbeste resultaat wat je ooit zult behalen is "iemand" die ergens tegen je zegt: je had gelijk, die agent of BOA had zijn legitimatie moeten tonen.
Al her andere is niet voor de buienwereld, kost je een hele bak werk, tijd en geld wat je nooit terugkrijgt (en je mag. Sterker, het is je recht en we wijzen mensen hier zelfs de weg naar hun rechten) maar dat is niet je doel, en dat was ook niet je doel toen en daar op dat moment.
Je wilde een punt maken.
En dat heb je uitiendelijk verloren en nu wil je alsnog dat punt maoen met een advocaat, en zoals gezegd, dat mag, maar het gaat niets veranderen aan die strafbeschikking, het gaat niets veranderen aan de strafblad, het faat niets veranderen aan het gebeurde, je krijgt misschien gelijk van iemand in een mooi pak die zegt dat je gelijk had en dat is dan je winst tegenover de kosten advocaat.
Het gevecht "treinlopen" is er een (we waren er niet bij, geen idee wat de situatie dus is) neem ik dus even van je aan als waarheid maar dat punt willen maken leverde je dus een 184 Sr op en dat is een vervelende, een misdrijf... en ja, dan is een advocaat een dure maar goeie zet.
Ik wens je, serieus, enorm veel succes en laat aub eens weten hoe het is afgelopen, we horen het altijd graag terug. Mocht het onderwerp zijn gesloten, open gewoon een nieuwe, ik of een van de collega's voegen ze wel samen
Als jij je niet legitimeert kan dat een boete opleveren.
Als een agent het niet doet kun je een hele lange klachtenprocedure in gaan en het aller allerbeste resultaat wat je ooit zult behalen is "iemand" die ergens tegen je zegt: je had gelijk, die agent of BOA had zijn legitimatie moeten tonen.
Al her andere is niet voor de buienwereld, kost je een hele bak werk, tijd en geld wat je nooit terugkrijgt (en je mag. Sterker, het is je recht en we wijzen mensen hier zelfs de weg naar hun rechten) maar dat is niet je doel, en dat was ook niet je doel toen en daar op dat moment.
Je wilde een punt maken.
En dat heb je uitiendelijk verloren en nu wil je alsnog dat punt maoen met een advocaat, en zoals gezegd, dat mag, maar het gaat niets veranderen aan die strafbeschikking, het gaat niets veranderen aan de strafblad, het faat niets veranderen aan het gebeurde, je krijgt misschien gelijk van iemand in een mooi pak die zegt dat je gelijk had en dat is dan je winst tegenover de kosten advocaat.
Het gevecht "treinlopen" is er een (we waren er niet bij, geen idee wat de situatie dus is) neem ik dus even van je aan als waarheid maar dat punt willen maken leverde je dus een 184 Sr op en dat is een vervelende, een misdrijf... en ja, dan is een advocaat een dure maar goeie zet.
Ik wens je, serieus, enorm veel succes en laat aub eens weten hoe het is afgelopen, we horen het altijd graag terug. Mocht het onderwerp zijn gesloten, open gewoon een nieuwe, ik of een van de collega's voegen ze wel samen
-
Jan654 TS
- Infopolitie Gast
Ik hoop maar dat het OM rustig naar de zaak gaat kijken ipv automatisch systeem de strafbeschikkingen uit de computer rolt zoals bij een flitspaal... en als er een strafbeschikking voor het ''misdrijf'' het niet volgen van het ambtelijk bevel ''ga lopen nu'' volgt verlies ik wel een deel van mijn vertrouwen in de rechtstaat. Ik vind dat de agent zou moeten zeggen ''hierbij vorder ik'' of in de trant vordering of een bevel. ipv lopen nu. Maar ja, er is een verschil tussen gelijk hebben en krijgen.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Ja, en er is ook een verschil tussen gelijk hebben en gelijk denken te hebben.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)