Wet Wapens en Munitie Artikel 2, lid 7 zegt:
Ik snap dit niet. Dit betekent dat ALLE messen (tenzij je bijvoorbeeld toevallig gaat kamperen of er een v.d. winkel naar je huis vervoerd of professionele redenen) feitelijk verboden zijn? En onder verboden, betekent dit strafbaar of boete?Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij zijn bestemd om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
Zelfs als zo'n wapen in een rugzak zit, dan veranderd dat de bestemming van het mes/wapen niet. Wat als die persoon ook een appel bij zich heeft i.c.m. een mes dat in niet een van de categorieen valt, is het dan ineens wel legaal?
Betekent dit niet ook dat eigenlijk, nouja, zelfs een haarlak die je aan je riem draagt hierdoor dan ook verboden is? Vrijwel alles? Dus iemand met een zakmes zien op non-prive terrein is meteen politie bellen? Schroevendraaier of hamer bij in de Albert Heijn is politie bellen? Dat kan ik me niet voorstellen.. Wat mis ik?
Ik zag allerlei grote websites, newssites, online winkels waarop stond dat je wel gewoon messen mag dragen mits x en y en sommigen verkopen (mijn mening) ronduit 'moordwapens' en schrijven dat je ze mag dragen. Maar volgens mij klopt dat niet als ik dat artikel zie.