Ik zit met een dringende vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen. Door een onhoudbare woonsituatie in Amsterdam ben ik genoodzaakt te verhuizen. Mijn verhuurder is de woning weer ingetrokken en lijdt aan paniekaanvallen, waardoor ze de hele dag schreeuwt. Deze situatie is onhoudbaar en heeft de verhuurder gedwongen ons huurcontract op te zeggen. Hierdoor heb ik samen met mijn partner en hond waar ik momenteel al jaren mee samen woon met spoed een woning in Eindhoven geaccepteerd en is de verhuizing definitief.
Dit brengt een groot probleem met zich mee: ik volg de politieopleiding in Amsterdam, maar de dagelijkse reistijd van Eindhoven naar Amsterdam is onrealistisch en onhoudbaar. Ik ben nog afhankelijk van het openbaar vervoer, waardoor op tijd komen een groot risico is.
Mijn droom is om de opleiding af te maken en als diender aan de slag te gaan. Ik zit nu in het tweede kwartaal en ben zeer gemotiveerd om door te gaan. Echter, vanuit veel hoeken krijg ik het gevoel dat ik word tegengewerkt met de boodschap dat als ik in Amsterdam heb gesolliciteerd, ik de opleiding daar ook moet afmaken. Dat is wat ik vandaag meerdere malen tegen mij is gezegd
Heeft iemand ervaring met een overplaatsing naar een andere academie en basisteam? Wat zijn de mogelijkheden of welke stappen kan ik het beste ondernemen? Alle tips zijn welkom!