Aanvragen VOG met strafblad

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pietjeploenk
Infopolitie Gast

Aanvragen VOG met strafblad

Ongelezen bericht door Pietjeploenk »

Hallo,

ik had een vraagje over het aanvragen van een VOG, desondanks dat ik een strafblad heb. Ik heb binnenkort een gesprek bij de Belastingdienst voor een hele gave functie die ik (hoop) te kunnen gaan vervullen, alleen heb ik sinds kort een aantekening op mijn strafblad voor rijden zonder het aan kunnen tonen van een geldig rijbewijs. Zou ik met zo'n overtreding snel in de knel komen met het aanvragen van een VOG voor een belastingsgerichte functie? Ik merk namelijk dat ik er best wel over aan het piekeren ben, desondanks dat dat wellicht niet nodig is.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Aanvragen VOG met strafblad

Ongelezen bericht door Frans »

Geen idee, moet ie voor de functie van "onbesproken" gedrag zijn of is het een simpele basis VOG die je bij stuurmeeenvogensneleenbeetje(.)nl in 12 uur in je mailbox hebt liggen?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Voor het niet op eerste vordering niet kunnen tonen van een rijbewijs krijg je geen strafblad. Het wordt wat anders als u helemaal geen rijbewijs hebt. Rijden zonder in het bezit van een rijbewijs levert wel een strafblad maar het feit is een overtreding en geen misdrijf wat niet zwaar mee.telt voor de afgifte van een VOG.
Het wordt weer anders als uw rijbewijs ongeldig is verklaard of geschorst toen u reed. Dan is er wel sprake van een misdrijf en een dat kan wel gevolgen hebben voor de afgifte van de VOG. Zeker als u voor de functie van onbesproken gedrag moet zijn.
Stay safe out there.
Pietjeploenk
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pietjeploenk »

Frans schreef: 30 mei 2025, 19:11 Geen idee, moet ie voor de functie van "onbesproken" gedrag zijn of is het een simpele basis VOG die je bij stuurmeeenvogensneleenbeetje(.)nl in 12 uur in je mailbox hebt liggen?
simpele basis VOG meen ik, sinds het geen ambtenaars functie betreft, maar een regulier kantoorbaantje:-)
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl