Natuurlijk niet, chauffeurs van vrachtauto's staan boven de wet, zo mogen ze gewoon bellen, koffie zetten achter het stuur, voet op dashbord en meer van die ongein.
Wat te denken van de lampen die stand-by staan op de cabine ? Ook een prettig gezicht in je achteruitkijkspiegel, je ziet alleen licht en nog eens licht.
Het valt steeds meer op dat er veel jonge vrachtautochauffeurs betrokken zijn bij ongelukken, maar ja dat ligt niet aan het opletten, het is altijd de schuld van een ander.
Klein beetje cynisch antwoord, maar er wordt toch niet tegen opgetreden, ondanks dat de wetgever regels heeft opgesteld.
Verlichting vrachtauto's
Moderator: Moderatorteam
Omdat de cabine van de vrachtauto hoog is, is het moeilijk te controleren. Vooral als er nog gordijntjes half voor het zijraampje vallen.
Ik kom uit een chaffeursfamilie, en ze hebben allemaal van de baas een hands-free set gekregen.
Voet op het dashbord
?? Dat lukt je echt niet hoor als je chauffeur bent.
Ik kom uit een chaffeursfamilie, en ze hebben allemaal van de baas een hands-free set gekregen.
Voet op het dashbord
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Vrachtauto's moeten veel meer verlichting voeren dan personenauto's. Hierbij valt oa te denken aan 'markeringslichten' (lichten die de omvang van de trekker/oplegger aangeven).
Daarnaast maken vrachtwagenchauffeurs massaal gebruik van de mogelijkheid om 'dagrijlichten' (extra 'dimlichten) te voeren en er zijn nog vele vormen van reflectie verplicht of toegestaan.
Met andere woorden: Een vrachtauto kan en mag, qua verlichting, niet met een personenauto vergeleken worden. Maar zeker de nederlandse vrachtwagenchauffeurs hebben hun verlichting behoorlijk goed voor elkaar. Uitzonderingen bestaan er natuurlijk altijd, maar daar zijn het uitzonderingen voor...
Wel betrap ik ze heel veel op het voeren van mistlichten, maar dat geldt net zo hard voor personenauto's.
Daarnaast maken vrachtwagenchauffeurs massaal gebruik van de mogelijkheid om 'dagrijlichten' (extra 'dimlichten) te voeren en er zijn nog vele vormen van reflectie verplicht of toegestaan.
Met andere woorden: Een vrachtauto kan en mag, qua verlichting, niet met een personenauto vergeleken worden. Maar zeker de nederlandse vrachtwagenchauffeurs hebben hun verlichting behoorlijk goed voor elkaar. Uitzonderingen bestaan er natuurlijk altijd, maar daar zijn het uitzonderingen voor...
Wel betrap ik ze heel veel op het voeren van mistlichten, maar dat geldt net zo hard voor personenauto's.
'Bier koud zetten is ook een vorm van koken..'
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht: