Enige tijd geleden ben ik, op mijn brommer, aangereden door een auto met buitenlands kenteken, die bestuurd werd door een vriend van de eigenaar.
De auto stond geparkeerd in een parkeerhaven en wilde net wegrijden op het moment dat ik erlangs reed, de bestuurder heeft mij, ondanks het feit dat hij gekeken heeft, niet gezien. De auto had schade aan de linker voorzijde ter hoogte van de bumper, ikzelf heb enkele schaafplekken en een kneuzing opgelopen alsmede is mijn brommer in het midden beschadigd, ter hoogte van de trappers.
Er is een schadeformulier ingevuld en ik heb het formulier opgestuurd aan de verzekering. Ik heb nog geen bericht van mijn verzekering gehad omtrent de vergoeding, maar ik heb begrepen dat de (buitenlandse) auto niet (meer) verzekerd schijnt te zijn en de bestuurder niet in bezit was van een (geldig) rijbewijs.
Ik vraag mij af wat de gevolgen nu zijn. Krijg ik mijn schade nu wel vergoed en zo ja, op wie wordt die schade verhaald? Wordt de eigenaar of bestuurder van de auto hiervoor vervolgd?
aanrijding door auto met buitenlands kenteken
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Mocht de auto niet verzekerd zijn geweest dan zult u de bestuurder persoonlijk aansprakelijk moeten stellen. Als u allrisk bent verzekerd dan zal uw verzekeraar dit op zich nemen.
U kunt geen beroep doen op het Waarborgfonds tenzij het land van herkomst van de auto ook een dergelijke regeling heeft.
U kunt geen beroep doen op het Waarborgfonds tenzij het land van herkomst van de auto ook een dergelijke regeling heeft.
Stay safe out there.
-
lies
- Infopolitie Gast
-
T-nus
- Infopolitie Gast