Volgteken voor andere auto
Moderator: Moderatorteam
-
Pietvergiet TS
- Infopolitie Gast
Volgteken voor andere auto
Ik kon het niet zo snel vinden met de zoekfunctie maar ik had een interessante situatie vandaag, ik was onderweg naar werk. Reed te hard want was te laat aan het komen dus iedere boete zou sowieso terecht zijn zonder twijfel. Al rijdend op de linkerbaan kwam er een Mercedes vrij rap dichtbij en begon een beetje te duwen, ik reed al aan de forse kant (+-130) maar heb me toch op laten jagen en ging iets harder rijden. Uiteindelijk de Mercedes er langs gelaten en er reed nog een Merc achter. Ze reden beide echt als mafkees kwa snelheid en kwa manoeuvres dus ik was zelf met geen spoed aan het bellen gezien het bulgaarse kenteken van de voorste merc en het opvallende rijgedrag. Wat blijkt, de bulgaar krijgt opeens een volgteken van de 2e merc die er inmiddels voorbij was en dus Politie in burger was. Ik was al teruggevallen naar +-115 en reed er dus rustig langs. Ik werd verder niet gemaand om ook mee te komen maar het zit me toch niet helemaal lekker. Krijg ik nu in dit soort situaties gewoon een bon op de mat of had ik dan ook staande gehouden moeten worden?
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Volgteken voor andere auto
Als de gelegenheid er is moet je staande gehouden worden. Als de politie geen kans zag om dat op een veilige manier te doen kun je de bekeuring ook thuis krijgen. In dit geval lijkt me niet dat je bekeurd zal worden voor de snelheid. Om jouw snelheid ook gemeten te hebben moet men toch geruime tijd achter jou gereden hebben en ik lees dat niet in jouw vraag.
Zoals het verhaal leest was de collega in burger bezig met een andere staandehouding. Dat heeft dan prio en men kan nu simpelweg maar 1 voertuig tegelijkertijd aan de kant zetten.
Wat wel kan is dat de collega in burger van een koppel was. De bijrijder zou je ook makkelijk hebben kunnen klokken en vanwege deze eerste staandehouding ervoor kiezen om de bon op kenteken uit te schrijven. Wie zal het zeggen m gebeurt vaker.
We weten ook niet wat de weg situatie was, welk soort weg etc. we kunnen onmogelijk zeggen of een boete zal volgen.
Wat wel kan is dat de collega in burger van een koppel was. De bijrijder zou je ook makkelijk hebben kunnen klokken en vanwege deze eerste staandehouding ervoor kiezen om de bon op kenteken uit te schrijven. Wie zal het zeggen m gebeurt vaker.
We weten ook niet wat de weg situatie was, welk soort weg etc. we kunnen onmogelijk zeggen of een boete zal volgen.
-
Pietvergiet TS
- Infopolitie Gast
Ik kan met liefde de dashcam beelden delen maar om een idee te geven, het was inderdaad een koppel maar ze hebben geen enkele keer achter mij alleen gereden, alleen achter mijn achterligger. De situatie was de a12 tussen zoetermeer en Gouda. Uiteindelijk ging de politie er ongeveer ter hoogte van het aquaduct voor en werd daar het volgteken gegeven. Ik kwa zo'n halve minuut later langszij en keek nog even de wagen in maar kreeg verder geen contact. In principe hadden ze alle tijd om mij ook nog veilig mee te nemen want de weg was niet druk en de snelheid was er ook al uit. Ik meen mij inderdaad te herinneren het wel eens gezien te hebben dat meerdere voertuigen tegelijk meegenomen werden.