Ik ben staande gehouden nadat ik een stopteken negeerde op de brommer en onderuit ging.
Ik werd nergens van beschuldigd en had verder geen overtreding begaan behalve een stukje over een groenstrook rijden waar ik voor bekeurd ben en heb dit ook meteen betaald toen ik hem binnen kreeg.
Waarom ik er vandoor ging?
Geen idee! Onverklaarbaar en heel stom!
De bekeuring daarvoor zou nog komen want gaat via de officieer van justitie.
Iemand een idee van de hoogte van een eventuele boete?
Negeren stopteken
Moderator: Moderatorteam
Re: Negeren stopteken
Als ik de richtlijn nakijk (waarbij, logisch, geen verschil wordt gemaakt tussen auto of bromfiets) kom ik uit op, nogmaals, richtlijn, een geldboete van € 350,- bij 1e overtreding. (Als het dus de 1e keer is dat je zoiets doet de afgelopen 5 jaar)
Bron
Hier kan dus om welke reden dan ook vanaf geweken worden!
Bron
Hier kan dus om welke reden dan ook vanaf geweken worden!
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Om een stopteken te geven voor een algemene verkeerscontrole is geen aanleiding nodig alleen maar het feit dat je een voertuig bestuurt.
Het negeren van het daartoe gegeven stopteken is dan een strafbaar feit.
Het negeren van het daartoe gegeven stopteken is dan een strafbaar feit.
Stay safe out there.
-
Stommeling
- Infopolitie Gast
Bedankt heren voor de reactie!
Kun je nog eventueel bezwaar maken tegen de boete?
Aangezien ik geen overtreding heb gepleegd, behalve dat doorrijden....noem het maar "paniek"...
Verder ben ik van onbesproken gedrag en geen incidenten in het verleden
Een stommeling van 54 jaar
Kun je nog eventueel bezwaar maken tegen de boete?
Aangezien ik geen overtreding heb gepleegd, behalve dat doorrijden....noem het maar "paniek"...
Verder ben ik van onbesproken gedrag en geen incidenten in het verleden
Een stommeling van 54 jaar
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
natuurlijk kun je in bezwaar gaan tegen de boete en de zaak voor laten komen. De vraag is alleen of het zin heeft. Feit is dat je niet gestopt bent voor een stopteken en daarmee is het feit begaan. Heel soms kunnen er verzachtende omstandigheden zijn en kan de rechter beslsisien het boetbedrag te matigen. Maar dat zijn zeer bijzondere omstandigheden en die heb je niet genoemd. Dat je in paniek bent geraakt is geen bijzondere omstandigheid. (Zou het heel mischien kunnen zijn als er sprake is van psychiatrische problematiek). De goedkoopste en snelste manier om er vanaf te zijn is de sanctie betalen.
Wil je een poging wagen om de sanctie te matigen dan kun je een korte brief sturen aan het OM waarin je spijt betuigd en je situatie uitlegd. Inclusief je financiele situatie. Je hebt niet veel kans, maar nee heb je en ja kun je krijgen.
Wil je een poging wagen om de sanctie te matigen dan kun je een korte brief sturen aan het OM waarin je spijt betuigd en je situatie uitlegd. Inclusief je financiele situatie. Je hebt niet veel kans, maar nee heb je en ja kun je krijgen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
Stommeling
- Infopolitie Gast
Dan weet ik bij dezen voldoende.
Hartelijk dank!
Hartelijk dank!