Stalking

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Johan2
Infopolitie Gast

Stalking

Ongelezen bericht door Johan2 »

Beste,

Ik heb onlangs een stopgesprek gehad van de politie. Ik had 1,5 jaar hele goede band met een dame maar haar man kwam erachter. Zij stuurde mij hele lieve app snel nadat haar man erachter was gekomen. Ze zou mijn telefoonnummer nooit geven had ze ge appt ook omdat haar man om mijn gegevens vroeg.

Direct app geblokkeerd door haar, maar zal ze van haar man hebben moeten doen. Ze moest alle contact met mij verbreken van hem zei ze me nog. Wij hebben na haar lieve app nog 2 dagen chat contact gehad via Wordfeud. Vrijdags om 21.50 zei ze via WF “alles rustig hier” . Echter nog geen 2 dagen later op zaterdag rond 1113 staat haar man op mijn voicemail met voor een bedreigende toon en tekst. Helaas heb ik de voicemail niet meer, wist niet dat de provider na verloop van tijd voicemails wist. Weet wel dat zijn vrouw bij de melding van vermoedelijke stalking door mij, bij de agente in kwestie dit heeft toegegeven wel dat hij dat gedaan heeft. Ik heb de bewuste agente zelf op het bureau hierover ook gesproken.

Nadat man mij belde heb ik ge appt of dit een bedreiging was? Dat moest ik zelf maar bepalen zei hij.
Toen kreeg ik app “geen contact meer alles wordt gemeld bij de politie” met naam van zijn vrouw eronder maar kwam via zijn app. Vermoed ook onder druk van hem. Jaloerse man en heeft ooit iemand willen aanvallen met stenen in een t shirt gestoken omdat die persoon aan haar kont zat. Dat heeft ze mij zelf verteld namelijk.

Ik was zo boos over die bedreiging dat ik naar hun huis ben gereden om verhaal te halen bij hem over zijn dreigement. Echter op laatste moment niet gedaan steeds omdat ik voor haar daar geen scène wilde maken in haar buurt. Heb 1x stil gestaan en toen reed ze mij voorbij en heeft me zien staan en toen melding gemaakt en geen aangifte gedaan want dat wilde ze niet. Ook toen bedacht ik me weer om geen verhaal te gaan halen. Ik weet dat ze camera thuis hebben en die heeft mij een paar voorbij zien rijden. Maar nogmaals ik bedacht me toch steeds weer om niet te doen, maar ik reed en stond daar niet voor haar maar puur om verhaal te halen bij hem…! Dit speelde eind Juli maar zit me nog hoog.

Wil dolgraag haar dit vertellen dat het niet om haar ging maar om mijn verhaal te halen bij hem. Echter door stopgesprek alle kans weg om dit te doen helaas. 2 dagen voor dat man mij belt, stuurt ze heel lief app je en 2 dagen later belt hij mij en wordt politie op de hoogte gesteld ineens. In de tussen tijd ervoor hebben zijn vrouw en ik via WF goed contact nog. Heel vreemd en ik denk daarom dat ze gedwongen is om dit te doen, ook gezien zijn karakter. Daarom wil ik privé haar hierover spreken en uitleggen dat het mij niet om haar ging maar om zijn bedreiging. Maar ja stopgesprek verkomt dit helaas. Weet zeker dat ze ervoor openstaat.

Daarom ben ik zelf naar het politie bureau gegaan en heb gesprek gehad met agente waar de melding bij is gedaan, ze had weinig tijd helaas dus kort maar. Ik wilde mijn kant van het verhaal kwijt waarom ik daar reed en stond een keer……dus niet om haar maar om zijn bedreiging. Agente vertelde dat ze dat ook aan haar had toegegeven dat hij dat had gedaan. Omdat ik voicemail niet meer heb en ik voor haar geen problemen wil veroorzaken heb ik geen aangifte gedaan. Had ik kunnen doen, zij had als getuige dan opgeroepen kunnen worden maar nogmaals wil haar dit niet aan doen….zij is ook hierin slachtoffer door haar man.

Enige en echt enige wat ik wil, is dat ze weet dat het verhaal anders is en ik haar NIET stalkte. Liefst zou ik haar onder 4 ogen spreken. Agente gaf aan dat ze zou kijken wat ze voor me zou kunnen doen maar dan moet ze zeker weten dat haar man er niet is als ze wordt benaderd door haar.

Omdat gesprek snel en kort was, heb ik voor de agente het verhaal op papier gezet nog eens. Tevens een brief erbij gedaan voor de dame in kwestie mocht ze mij niet meer willen spreken dan had ik het op papier voor haar(bijgevoegd zodat agente deze ook eerst kon lezen).

Echter belt agente mij op en dat ze was geschrokken van mijn actie en dat ze aangaf dat dit een soort stalking naar haar toe was ook, bizar. Met collega,s overlegt en ze had besloten om toch geen contact te zoeken namens mij. Ik wil alleen dat de dame weet dat ik haar niet stalkte …..ik heb geen rust hierdoor
Ben weken hiermee bezig omdat ik wil dat ze de echte reden weet.

Weet niet meer hoe ik eventueel wel contact nog kan proberen te leggen? Weet zeker dat ze ook wel wil en mij ook nu niet durft te benaderen gezien reputatie van haar man.

Enige wat ik wil…..dat ze mijn verhaal hoort en echte reden is dat ik daar was. Als dat lukt, is het voor mij ook klaar en heb ik ook rust.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Stalking

Ongelezen bericht door SWAT »

Heel verhaal maar wat is nu uw vraag?
Stop betekent ook echt stop.
Net als dat nee ook echt nee is.
Kortom ga verder met uw leven en zet deze dame uit uw hoofd.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Kennelijk is TS op zoek naar een mogelijkheid om alsnog in contact te komen met de dame in kwestie. Ik zie geen enkele vraag die te maken heeft met het politiewerk, dus kunnen wij hem niet verder helpen.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Johan2
Infopolitie Gast

Stalking

Excuses voor mijn lange inleiding hier. Echter heb ik dan de volgende vragen voor jullie:

Waarom zegt de agente waartegen ik mijn kant het verhaal deed dat ze haar best zal doen om mij toch met de dame in kwestie in contact proberen te brengen in eerste instantie? Waarschijnlijk mijn verhaal toch aannemelijk geweest? Dit was zelfs tegen de regels omdat op deze manier via een derde toch contact zou worden gezocht met de dame in kwestie . Heb haar een appje laten zien van de dame aan haar die haar verhaal wel erg tegenspreekt ook nog eens.

Waarom geeft de agente toe dat de politie in mijn ogen heel snel voor hun karretje is gespannen, vond zei ook maar niks ondernomen tegen de meldster? Met grote gevolgen voor mij.

Waarom politie niks gedaan dat zelfs zijn vrouw tegenover haar bevestigende dat haar man bedreigende taal uitte richting mij? Waarom hij daar niet op aangesproken? Helaas is de voicemail na aantal dagen door de provider gewist maar zijn vrouw heeft het tegenover de politie wel toegegeven.

Waarom laat de politie überhaupt niet mijn kant van het verhaal aan haar weten? Iets wat ik alleen nog maar wil meer niet dan dat. Had juist gedacht dat de sterke arm van de wet beide kanten behoord te vertellen ook aan de andere partij.

Waarom ik als stalker wordt weggezet terwijl haar man mij belde als eerste, dreigende taal uit en ik daar (verkeerd) op reageerde en daardoor deze situatie is ontstaan. Oja…heeft mij daarna nog 2 keer proberen te bellen nog…..waarom kijkt de politie alleen maar naar hun kant?

Excuses voor dit allemaal maar voel mij echt voor de bus gegooid (onder druk van haar man) en niet serieus genomen door de politie voor mijn verhaal met bewijs dat zij het toch stiekem contact wilde houden maar is gedwongen door haar man om mij voor de bus te gooien bij jullie.

Ik heb weken na dit voorval nog steeds veel last ervan…..terwijl de politie door mijn verhaal te vertellen aan haar alsnog mij zou kunnen laten doorgaan uiteindelijk met mijn leven. Dan kan ik het afsluiten.

Waarom doet de politie dit niet???? Toegeven dat ze wel heel snel de politie hebben ingeschakeld maar niks voor mij willen betekenen.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Ik ga het nog een keer uitleggen.

Je hebt een STOP-gesprek gehad, dat is de meest vriendelijke variant van "kappen kerel, je bent te ver gegaan!" Een stop-gesprek pakt meestal wel en zoals ik het lees was het ook het juiste: je kunt wel wachten tot die man achter je aankomr, je kunt wel... nou ja, we kunnen van alles "verzinnen", niemamd wordt vrolijker van eender welk scenario.

Die 2 mensen hebben een relatie en jij, een "buitenstaander" hebt je daar tussen gewrongen.

Nu zeg ik niet dat dit 100% jouw schuld is, de dame in kwestie heeft kennelijk je avances beantwoord (zeg je) maar dit doet er niet (meer) toe. Niet interessant nu. STOP is ook echt STOP.

Ga je door dan heb je een probleem van een geheel andere orde en dat wil je niet. Is dit zuur? Yep, misschien wel, maar jouw "gevoel" omdat ie het niet kunt "loslaten" of hoe je het dan ook beschrijft is niet interessant. Je bent die mensen aan het lastig vallen en daar moet je dus ophouden.

Een wijze raad van iemand die je serieus een relatie gunt met iemand waar je gelukkig mee kunt worden, laat deze dame gewoon gaan. Draai om, loop weg, ga op zoek naar een leuke andere vriendin (wellicht 1 zonder man, valt vaak een stuk beter ook).

Ik wens je enorm veel succes.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Johan2
Infopolitie Gast

stalking

Hartelijk dank voor jullie geduld en gemeende advies. Waarom geeft de agente in kwestie aan dat ze wil kijken wat ze kan doen om met haar in contact te komen om mijn verhaal te kunnen doen? is toch een soort van mij gelijk geven hierin dat ik niks verkeerds heb gedaan? Anders zou ze dit niet voorstellen lijkt mij!

Hij belt mij met een bedreiging erin en belt ook nog eens 2x later! Als hij dit niet had gedaan, wilde ik ook geen verhaal halen dan was dit klaar ook. Zij heeft advances naar mij gemaakt en niet andersom! Heb zelfs bewijs dat ze helemaal niet uit haar zelf alle contact verbrak maar is gedwongen. Ook heeft ze dat niet zelf aan mij aangegeven iets wat de agente haar had gezegd omdat wel te doen zelf.

wil graag antwoord waarom politie mijn kant niet wil doorgeven aan haar en waarom politie niets doet met de bevestiging van haar dat haar man mij bedreigde? Overweeg nu om aangifte te doen hiervan. De agente heeft deze bevestiging van haar aan mij toegegeven ook.waarom niks mee. gedaan door haar naar hem toe?

Ik ben nu voor 5 jaar gebrandmerkt als stalker, terwijl ik hem 3x hierop wilde aanspreken hierover maar steeds net niet gegaan heb om haar toch te sparen omdat zij tot dit alles gedwongen. Ging mij nogmaals niet om haar meer maar om hem die alles is gestart met zijn bedreig en mij bellen. Als dit niet was gebeurd was het al klaar. Wie is begonnen met stalken ???

Hopelijk kunt u mij deze antwoorden geven nog.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: stalking

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

U neemt 1 tip niet ter harte; iedere letter, iedere seconde die u er nog aan besteedt is zonde van de tijd en de energie.

Het is voor ons klaar, ik hoop dat dat ooit ook voor u geldt..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Gesloten