Ik heb recentelijk een oldtimer auto gekocht. Bij aankoop bleek de apk net te zijn verlopen en heb ik het kenteken dus per direct laten schorsen.
Nu wil ik de auto aankomende woensdag naar de apk keuring brengen. Zover ik heb begrepen kan hiervoor de auto geschorst blijven zolang de auto maar minimaal WA verzekerd is voor die dag en de auto alleen direct naar de apk keuring en weer terug naar huis gereden word. Ik heb via mijn verzekeraar al geregeld dat de auto die dag verzekerd is. Echter moet ik op de kortste route naar de apk keuring langs twee permanente flitspalen rijden. Omdat het kenteken dan nog geschorst is vraag ik me af wat er dan gebeurt.
Mijn vraag is of ik automatisch een boete via de flitspalen krijg als ik naar de keuring rijd. En zo ja wat kan ik doen om dit te voorkomen? Heb ik de regels zo goed begrepen?
Auto keuren met geschorst kenteken (hoe zit het met flitsers en controles?)
Moderator: Moderatorteam
-
Mitchel0407
- Infopolitie Gast
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Auto keuren met geschorst kenteken (hoe zit het met flitsers en controles?)
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -schorsing
Dit is een belastingkwestie. Vooraf kun je niets doen, je kunt pas wat doen als er een vooraankondiging van een aanslag volgt. Zie Controle op de dag van de keuring?
Edit: bij een staandehouding kan het wel handig zijn als je kan laten zien dat je een afspraak hebt.
Dit is een belastingkwestie. Vooraf kun je niets doen, je kunt pas wat doen als er een vooraankondiging van een aanslag volgt. Zie Controle op de dag van de keuring?
Edit: bij een staandehouding kan het wel handig zijn als je kan laten zien dat je een afspraak hebt.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Van de flitspalen zul je niet zoveel last hebben. Deze registreren overtredingen met betrekking tot de snelheid en/of het rijden door rood. Zolang je je aan de snelheid en/of rood licht houdt, wordt er niet geflitst en volgt er geen verdere actie met betrekking tot het kenteken.
-
Mitchel0407
- Infopolitie Gast
Heel erg bedankt voor de informatie! Ik zal in iedergeval zorgen dat ik alle papieren uitgeprint of bij de hand heb in het geval van een controle!
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Succes met de keuring