Veiligheidsonderzoek, gaat dit invloed hebben?
Moderator: Moderatorteam
-
Pieter01
- Infopolitie Gast
Veiligheidsonderzoek, gaat dit invloed hebben?
Oooh ooh jongens wat schaam ik me diep.
Context:
Ik heb met een meid afgesproken en we hadden het gezellig in de auto, uiteindelijk kwam de politie omdat iemand dus belde en ons gezien heeft dat we zaten te flikflooien (Geen seks gehad en/of oraal bevredigd - gelukkig maar...). Eindstand blijkt het meisje minderjarig te zijn..... ze is 16 over paar weken 17 en ik ben 23.
Nu komt de aap uit de mouw ik wist niet dat ze minderjarig was anders hadden we natuurlijk nooit afgesproken of uberhaut contact gehouden, zij gaf aan dat ze 19 was en ze leek ook echt 19+.
Politie heeft dus haar meegenomen naar haar ouders en waarschijnlijk gaan ze daar de ouders inlichten dat weet ik verder niet, de politie zei dat ik kon gaan dus heb geen strafzaak of veroordeling of andere gekke dingen maar ze gaven wel aan dat ze het gaan registeren wat ze zagen (dat ik met mn broek omlaag zat in de auto met haar)
Vraag; Als ik nu een veiligheidsonderzoek moet doen (Niveau A of B), ik zit in de security IT kant dus denk aan forenisch onderzoeer, incident response, security analyst etc.
Wordt zo’n politie-registratie (zonder aanhouding/zaak/veroordeling) zichtbaar bij een veiligheidsonderzoek? En heeft dit dan gevolgen? Hoe groot is dan zon weigering door dit?
Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie en hoe dit beoordeeld werd?
Alvast bedankt allen...
Context:
Ik heb met een meid afgesproken en we hadden het gezellig in de auto, uiteindelijk kwam de politie omdat iemand dus belde en ons gezien heeft dat we zaten te flikflooien (Geen seks gehad en/of oraal bevredigd - gelukkig maar...). Eindstand blijkt het meisje minderjarig te zijn..... ze is 16 over paar weken 17 en ik ben 23.
Nu komt de aap uit de mouw ik wist niet dat ze minderjarig was anders hadden we natuurlijk nooit afgesproken of uberhaut contact gehouden, zij gaf aan dat ze 19 was en ze leek ook echt 19+.
Politie heeft dus haar meegenomen naar haar ouders en waarschijnlijk gaan ze daar de ouders inlichten dat weet ik verder niet, de politie zei dat ik kon gaan dus heb geen strafzaak of veroordeling of andere gekke dingen maar ze gaven wel aan dat ze het gaan registeren wat ze zagen (dat ik met mn broek omlaag zat in de auto met haar)
Vraag; Als ik nu een veiligheidsonderzoek moet doen (Niveau A of B), ik zit in de security IT kant dus denk aan forenisch onderzoeer, incident response, security analyst etc.
Wordt zo’n politie-registratie (zonder aanhouding/zaak/veroordeling) zichtbaar bij een veiligheidsonderzoek? En heeft dit dan gevolgen? Hoe groot is dan zon weigering door dit?
Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie en hoe dit beoordeeld werd?
Alvast bedankt allen...
Re: Veiligheidsonderzoek, gaat dit invloed hebben?
Gaat het om een VOG? Dan zou ik zeggen geen probleem.
Gaat het om een veiligheidsonderzoek zoals bij de politie en/of wordt er gevraagd of u wel eens in aanraking bent gekomen met politie / justitie dan zou ik in ieder geval in alle eerlijkheid ja zeggen. Of het consequenties heeft is koffiedik kijken. Een 23-jarige met z'n broek op z'n enkels in het bijzijn van een 16-jarige vind ik op z'n zachtstgezegd bijzonder en zou ik uitgebreid vastleggen. Als u er een goed verhaal bij hebt en alles eerlijk en transparant kunt uitleggen zal het wel meevallen. Zeker weten doen we het natuurlijk nooit, maar ben in ieder geval eerlijk.
Gaat het om een veiligheidsonderzoek zoals bij de politie en/of wordt er gevraagd of u wel eens in aanraking bent gekomen met politie / justitie dan zou ik in ieder geval in alle eerlijkheid ja zeggen. Of het consequenties heeft is koffiedik kijken. Een 23-jarige met z'n broek op z'n enkels in het bijzijn van een 16-jarige vind ik op z'n zachtstgezegd bijzonder en zou ik uitgebreid vastleggen. Als u er een goed verhaal bij hebt en alles eerlijk en transparant kunt uitleggen zal het wel meevallen. Zeker weten doen we het natuurlijk nooit, maar ben in ieder geval eerlijk.
-
Pieter01
- Infopolitie Gast
Hi Qoenn, Je eerlijkheid word ook op prijs gesteld. Vandaar dat ik de topic ook open, wil gewoon eerlijke en transparante antwoorden. .
Even wat verdere toelichting. Het gaat inderdaad om een veiligheidsonderzoek / screening dan wel niet level A of B. Een vog is inderdaad geen probleem want jurdisch is er niks vastgelegd of strafbaarfeit gepleegd.
Aantal feiten:
- ik wist niet dat ze minderjarig was, politie gaf aan dit ook te erkennen aan me reactie.
- De meid in kwestie loog ook tegen de politie toen ze vroegen hoe ze was.
- de meid in kwestie deed er lacherig over, de agenten vonden dit ook frappant en besloten toen met de ouders van de meid gaan praten
- We hebben geen seks gehad en het afspreken was vrijwillig aan beide kanten.
De agenten in kwestie gaven aan dat ze dit zouden registeren wat ze gezien hebben en ik kon ook gelijk gaan het was duidelijk dat ik dit niet wist.
Gezien de verdere context wellicht dat je wat beter beeld bij hebt of dit een rol kan spelen.
Daarnaast wil ik binnenkort ook een verzoek om inzage indienen om te zien wat er precies is vastgesteld, om daarna een beroep op verwijdering te doen. Hoe groot is de kans dat dit wordt ingewilligd als je zo de context en verhaal leest?
Ik waardeer je tijd en antwoord enorm
Even wat verdere toelichting. Het gaat inderdaad om een veiligheidsonderzoek / screening dan wel niet level A of B. Een vog is inderdaad geen probleem want jurdisch is er niks vastgelegd of strafbaarfeit gepleegd.
Aantal feiten:
- ik wist niet dat ze minderjarig was, politie gaf aan dit ook te erkennen aan me reactie.
- De meid in kwestie loog ook tegen de politie toen ze vroegen hoe ze was.
- de meid in kwestie deed er lacherig over, de agenten vonden dit ook frappant en besloten toen met de ouders van de meid gaan praten
- We hebben geen seks gehad en het afspreken was vrijwillig aan beide kanten.
De agenten in kwestie gaven aan dat ze dit zouden registeren wat ze gezien hebben en ik kon ook gelijk gaan het was duidelijk dat ik dit niet wist.
Gezien de verdere context wellicht dat je wat beter beeld bij hebt of dit een rol kan spelen.
Daarnaast wil ik binnenkort ook een verzoek om inzage indienen om te zien wat er precies is vastgesteld, om daarna een beroep op verwijdering te doen. Hoe groot is de kans dat dit wordt ingewilligd als je zo de context en verhaal leest?
Ik waardeer je tijd en antwoord enorm
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
De Wet spreekt niet uitsluitend over seks maar ook over seksuele handelingen. Het feit dat je met je broek naar beneden zat duid op mogelijke seksuele handelingen. Ook het geven van een tongzoen is een voorbeeld van een seksuele handeling.
Het zou dus kunnen dat de ouders van deze dame aangifte doen en dan heb je wel een probleempje. Je verweer dat je dacht dat ze 19 was zal niet snel voldoende zijn als een bevrijdend verweer. Voor de rest sluit ik mij bij het al gegeven antwoord aan.
Het zou dus kunnen dat de ouders van deze dame aangifte doen en dan heb je wel een probleempje. Je verweer dat je dacht dat ze 19 was zal niet snel voldoende zijn als een bevrijdend verweer. Voor de rest sluit ik mij bij het al gegeven antwoord aan.
Stay safe out there.
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Verwijdering van gegevens heeft alleen betrekking op onjuiste gegevens. Dat je bent gecontroleerd en de meid minderjarig was is feitelijk juist en geen reden tot verwijdering of aanpassing van de gegevens.
Bedenk dat 1 van de beslissende factoren van een veiligheidsonderzoek is of je chanteerbaar bent. Of je er open over bent is dan ook een belangrijk gegeven.
Bedenk dat 1 van de beslissende factoren van een veiligheidsonderzoek is of je chanteerbaar bent. Of je er open over bent is dan ook een belangrijk gegeven.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
Inderdaad alleen geregistreerde gegevens die onjuist zijn kunnen aangepast of verwijderd worde. Dat een constatering die juist is vastgelegd jou niet uitkomt is geen criterium.
Stay safe out there.
-
Pieter01
- Infopolitie Gast
Dat snap ik, en ik probeer de situatie ook niet beter te maken dan het is. Maar als de meid loog over de leeftijd, lacherig doet tegen over de politie alsof ze dit vaker heeft gedaan, lijkt me wel dat ik ergens heb op te staan dat deze registratie verwijderd moet worden omdat het nadelig voor me werkt terwijl ik al die feiten niet wist...
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Maar hoe denk je dat je feiten kunt laten wissen? De leeftijd van de jongedame (vind ik beter klinken dan ‘meid’) is gewoon een feitelijk gegeven.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
Het feit dat de dame in kwestie zich, kennelijk ook tegen de politie, ouder doet voorkomen dan dat ze feitelijk is zal ook geregistreerd worden maar is geen grond om de feitelijke constateringen voor wat jou rol betreft niet teniet doen en zullen dus ook niet verwijderd gaan worden. Geregistreerd zal worden wat de collega's ter plaatse hebben aangetroffen, waargenomen en gehoord. Die feiten zullen indien correct vastgelegd niet aangepast of verwijderd worden. Zolang niemand vervolgens aangifte gaat doen zullen deze gegevens na 5.jaar verwijderd worden.
Stay safe out there.
-
Gast
- Infopolitie Gast
Check dat is nu stuk duidelijker SWAT. Nee er is verder geen aangifte gedaan maar echt alleen voor mij de situatie opgenomen zoals gezien. Conclusie is denk ik dat het niet tot een weigering van een veiligheidsonderzoek zal leiden maar in sommige gevallen vragen zouden kunnen krijgen mocht het om een vertrouwensfunctie gaan iets met kinderen werken, jeugdzorg dat soort banen. Maar ik zit in de ICT sector dus ik hoop dat het niks is
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67