[schiedam], [05-07-2025]
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wil ik bezwaar maken tegen de inbeslagname van de fatbike van mijn zoon op 5 juni 2025, alsmede verzoeken om het beslag op te heffen.
op zaterdag 5juli rond 14.00/15.00 uur, is er kortstondig een gashendel op de fatbike geplaatst. Deze kabel bleek echter niet naar behoren te werken en is direct weer verwijderd. De kabel was bovendien nooit volledig gemonteerd.
Rond 20.00-21.00 uur is betrokkene staande gehouden door de politie. Uit schrik heeft hij zijn hand in zijn jaszak gestoken, waarop de politie de fatbike in beslag heeft genomen onder de aanname dat deze zou zijn opgevoerd. Dit was echter niet het geval, zoals ook blijkt uit het feit dat de gashendel niet functioneerde en niet gemonteerd was.
Hoewel wij begrijpen dat de situatie verwarrend kon overkomen, is er geen sprake geweest van daadwerkelijk gebruik of montage van een werkende gashendel of andere technische aanpassing die de fatbike illegaal zou maken. Betrokkene was bovendien zichtbaar geschrokken tijdens de aanhouding.
Wij zijn bereid de opgelegde bekeuring te betalen, maar verzoeken u dringend om het beslag op de fatbike op te heffen, aangezien er geen sprake was van een overtreding die zulk beslag rechtvaardigt.
Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk een bevestiging van ontvangst van dit bezwaar en het verdere verloop van de procedure. Indien gewenst ben ik bereid aanvullende toelichting te geven.
Mijn gegevens