Tips bij verdenking Geluidsoverlast

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Richard123
Infopolitie Gast

Tips bij verdenking Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Richard123 »

Dag,
Ik heb een buurman die vaak klaagt over Geluidsoverlast, hij is de enige die het doet. Niemand anders in de buurt doet het. Nu was ook een keer de politie ervoor langs gekomen.
Iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Tips bij verdenking Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Frans »

Praat eens met de beste man, vraag eens waar hij specifiek last van heeft. Iedereen heeft wel last van "woongeluiden", dat is nu eenmaal zo, dat is iets anders dan geluidsoverlast.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Het kopje koffie gesprek zoals Frans voorstelt is meestal de beste oplossing. Niet onmogelijk is ook dat de buurman de enige is die durft te klagen. Mensen zijn tegenwoordig niet zelden te bang om een ander te confronteren.
Stay safe out there.
Richard123
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Richard123 »

Dag,
Bedankt voor jullie reacties.
Een gesprek is inderdaad het beste. Het probleem is echter dat hij de vorige keer mij met geweld heeft bedreigd en mij verantwoordelijk houd voor alle geluidsoverlast in de buurt. Dus ook op dagen wanneer ik niet thuis ben.
In gesprek gaan gaat dus best lastig.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

En hoe denk je dat de buurman zal reageren als er een paar agenten komen babbelen om een bericht door te geven wat zijn buurman waar hij, naar eigen zeggen, overlast van heeft? Zou dat de relatie veel verbeteren denk je?

Dit soort zaken zijn, met alle respect, geen politiezaken. Een klacht overlast, en dan heb ik het over een feest, 's nachts om 2 uur, of de radio op standje 145 om 23:30, da's dan wellocht iers waar de noodhulp voor rijdt. Na een eersre waarschuwing nemen ze de 2e keer de apparatuur on beslag of je kriigt simpelweg een boete wegens geluidsoverlast.

Naast elkaar wonen en "last van woongeluiden" hebben is iets waar je uiteindelijk samen uit moet komen. Praat het samen uit als volwassenen, als de buurman houdt van een lekker pilsje of een jonge jenever, neem een fles mee en bel bij hem aan en ga eens praten. Heel erg vaak kom je er dan gewoon uit en blijkt het om niks te gaan of om iets heel simpels (gooi wat olie in de scharnieren van je deur, ik noem een stom voorbeeld).
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten