Zoon rijd auto op mijn naam schrijft niet over

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Linruyter
Infopolitie Gast

Zoon rijd auto op mijn naam schrijft niet over

Ongelezen bericht door Linruyter »

Vorig jaar vroeg mijn zoon of ik mee kon rijden. Hij ging voor een auto kijken. Daar zei hij, zet de auto even op je naam, hij had geen digid, en het was maar voor paar dagen.

De verzekering heeft hij wel op eigen naam staan. In het begin betaalde hij dan wel de wegenbelasting en bekeuringen aan mij maar nu hij dan ergens in Rijswijk bij een nieuwe vriendin verblijft betaald hij niks mee er komen bijna wekelijks bekeuringen voor niet betaalde parkeerkosten. Als ik dan app dat hij die moet betalen, zegt hij: "ja, Kim komt geld brengen" maar dat doet ze niet. Ik heb hem zo vaak gezegd, zet die auto op je eigen naam, ik heb nu zoveel betaald. Ik betaal de bekeuringen want anders komen er nog meer kosten bij daar zit ik helemaal niet op te wachten.

Wat kan ik doen. moet ik aangifte doen van fraude of oplichting wordt hier echt overspannen van.

Opmerking van moderator Frans

De tekst sterk aangepast en hopelijk toch wat leesbaarder gemaakt.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Zoon rijd auto op mijn naam schrijft niet over

Ongelezen bericht door SWAT »

Nee, er is geen sprake van fraude opf oplichting. U bent immers zelf willens en wetens akkoord gegaan met op uw naam zetten van het kenteken. Dat uw zoon vervolgens de onderlinge afspraak niet nakomt om deze tenaamstelling aan te passen is een zaak tussen u en uw zoon. In beginsel is dit een civiele zaak.
Het kenteken dient volgens de geldende regels wel op naam te staan van de feitelijke houder van het voertuig.
U kunt dus contact opnemen met de RDW en daar kenbaar maken dat niet u de houder bent van het kenteken en voertuig maar uw zoon.
U dient natuurlijk wel alle gegevens van uw zoon bekend te maken.
De RDW zal vervolgens uw zoon aanschrijven of het kenteken ongeldig verklaren.
Het is beginsel geen politie zaak.
Stay safe out there.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Ik ben benieuwd @SWAT . In principe heb je helemaal gelijk. Ben alleen vooral benieuwd of de RDW dit ook gaat doen zonder tussenkomst van ons.

Dit soort zaken heb ik al meermaals aan de hand gehad. Meestal was er dan wel sprake van een wat ernstiger vergrijp zoals bijv. Exen met een contactverbod die elkaar niet mogen spreken van de rechter. Dan wil de RDW, in dit specifieke geval het APR bureau, wel meewerken. Dit doen ze dan enkel na het ontvangen van een schriftelijke mutatie van de politie met handtekening van de klager.

In dit geval, er is nog contact mogelijk tussen beiden, zal de RDW hem waarschijnlijk naar zijn zoon verwijzen.

@linruyter, als je je zoon niet meer ziet of spreekt, stuur hem dan een aangetekende brief en vorder de overschrijving per ommegaande. Als je hem niet meer kan zien of spreken en hij ook niet reageert op je aanmaning. Dan even met dit verhaal naar het dichtstbijzijnde bureau en de dame aan de balie lief aankijken of ze een mutatie wil opstellen naar de RDW met uw handtekening er onder.

Weet dat het voertuig dan wel automatisch gesignaleerd wordt en door ons van de weg gehaald wordt bij de eerste kans. De kosten en ellende zijn dus ook voor je zoon dan.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Hoi Proost, ik meen dat dit mogelijk is op basis van artikel 52c tweede lid Wegenverkeerswet 1994 en/of artikel 51a tweede lid aanhef onder a van de Wegenverkeerswet 1994.
Uiteraard kan het RDW weigeren de tenaamstelling te laten vervallen maar zal dit dan met een beschikking moeten doen waartegen weer bezwaar of beroep open staat.

In beide procedures zie ik geen rol voor de politie en mogen wij mutaties zowiezo niet vertrekken aan derden, getekend of niet.
► Laat Spoiler zien
► Laat Spoiler zien
Stay safe out there.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Behalve aan een samenwerkingsverband met convenant zoals het LIV (rdw en politie) waar dit bureau gevestigd zit.

Denk dat TS met bovenstaande wel vooruit kan.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Dan sluit ik hem hiermee af.
Frans
Beheerder