Ruzie met buurvrouw (geluidsoverlast).

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
James
Infopolitie Gast

Ruzie met buurvrouw (geluidsoverlast).

Ongelezen bericht door James »

Beste,

Ik heb afgelopen week ruzie gehad met de buurvrouw.
In den beginne ging dit over overlast door hun blaffende hond en toen over de geluidsoverlast die ik zou veroorzaken.
Het ging erom dat ik veel praat ('s avonds vooral in mijzelf, wat tevens met een rustige toon is).
Dit gaf/geeft zoveel overlast dat mijn buurvrouw 's nachts in paniek wakker ligt in bed en hierdoor niet kan slapen.

Ik heb hierdoor een ruzie gehad met de buurvrouw die mij erop verwees dat ik niks voor haar heb gedaan, wat tevens niet waar is (ik heb mijn kamer verbouwd, praat na 22:00 niet meer met familie en vrienden, draag de hele dag een koptelefoon waar ik muziek op luister en loop niet meer met schoenen binnen, ik woon beneden en zij ook).

De hele ruzie begon met het feit dat haar hond zes uur lang achter elkaar geblaft heeft (wat zei glashard heeft ontkend) en ik hiervoor een briefje door hun bus heb gegooid (zei was immers niet thuis).
Het probleem is dat zei bij mij acht keer geklaagd heeft en ik bij haar maar een keer, de eerste keer was ook gelijk de laatste, want ze ze sprong helemaal uit haar plaat.

Ze heeft gezegd: "Als ik nog een keer een geluid hoor bel ik onmiddellijk de politie!"
Wat voor mij meer als een dreigement dan een constructieve oplossing overkwam.
Tevens zegt zij dat ik na 22:00 niet meer mag praten, wat volgens mij juridisch ook moeilijk te ondersteunen is.
Hoe kan ik als hun hond blaft op haar reageren als zei na een briefje die tevens zeer net geformuleerd was, in woede uiteenspat. En hoe zorg ik ervoor dat ik niet de politie voor alleen praten aan mijn deur krijg?

Groetjes,

James
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Ruzie met buurvrouw (geluidsoverlast).

Ongelezen bericht door Frans »

Ik denk dat een goed gesprek op een gewoon moment als er niets aan de hand is veel meer effect geeft dan zo elkaar bestoken met briefjes.

Geluidsoverlast van "praten", zo'n melding zou voor mij de eerste zijn of je moet keihard gillen 's nachts. Een blaffende hond urenlang overdag daarentegen kan, indien het bijvoorbeeld een huurwoning betreft, wel degelijk lijden tot een probleem met de woningbouwvereniging omdat die vaak regels opstelt omtrent huurgenot.

Maar ga eerst eens op een normale manier met elkaar in gesprek.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Je zou naast het goede gesprek het geluid van een lang blaffende hond kunnen opnemen met je telefoon. Dan is het voor de buurvrouw ook duidelijk waar het over gaat en is tevens goed bewijs voor de verhuurder ter ondersteuning van een eventuele klacht over gederfd woongenot.
De politie speelt alleen een rol bij overmatige direct plaats vindende geluidsoverlast en niet bij onderling buren ongenoegen.
Stay safe out there.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is inderdaad slim, het bestoken met briefjes valt ook mee, dit was de eerste keer dat ik dit gedaan heb, omdat hun de hele dag niet thuis waren.

Dank voor het antwoord!
Gesloten