Bedreiging/brandstichting buurman.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
MarchaRotensen
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Marcha
Geslacht:

Bedreiging/brandstichting buurman.

Ongelezen bericht door MarchaRotensen »

Goedemorgen,
Sinds juni zijn mijn vriend en ik aan een huurwoning gekomen in het mooie Kampen. Toen wij de woning kwamen bezichtigen is er gezegd dat er problemen waren met de buurman maar dat die opgelost zouden zijn. Met die bevestiging hebben wij akkoord gegeven op het huis.

Sinds we daar wonen is er heel vaak overlast van muziek. Wij wonen in een portiek. Wij hebben vaak geprobeerd een gesprek te voeren met deze buurman maar daar is geen beginnen aan. Deze buurman houdt zacht gezegd wel van een biertje en ziet de problemen niet in. Deltawonen zegt een dossier te moeten opbouwen voordat we wat kunnen doen. Zo gezegd zo gedaan en we zijn al sinds juni bezig met melden.

Nu komt er ook nog bij dat hij ons voor alles en nog wat uitscheld en bedreigt dat hij nog niet klaar is met ons. De deuren dichtslaan in huis en eigendommen van ons kapot maakt. Wij hebben een houtje in het portiek bij de voordeur zodat deze open blijft inverband met rooklucht. Deze vinden we vaak in de container of in stukken terug. Wij hebben buurtbemiddeling gesproken bij ons thuis en hun zijn ook bij de buurman geweest. Hij staat niet open voor een gesprek.

Afgelopen vrijdag was het weer mis ik zat op het balkon en word voor alles en nog wat uitgemaakt omdat ik buurtbemiddeling erbij heb gehaald. Hij wou het erover hebben midden op straat en heb gezegd dat gesprek daar niet te voeren. Hier werd hij woedend van en de muziek ging weer op 100. Politie gebeld heeft 10 minuten moeten aanbellen omdat de muziek zo hard stond dat meneer de bel en geklop niet hoorde. Politie heeft gesprek gehad en doet niks. Zaterdag was het weer mis. Mijn vriend en ik zaten weer op her balkon toen we voor alles en nog wat werden uigemaakt omdat we de "Politieagenten" hadden gebeld. Vervolgens gooien met deuren en vanaf een afstand opstraat met vrienden naar ons kijken en bedreigend overkomen. Even later belt hij bij ons aan waarop wij niet reageren in de toestand hoe hij is op dat moment. Bij de tweede keer aanbellen is hij er klaar mee en doet een poging tot brandstichting bij onze voordeur. We hebben de politie gebeld en hun hebben aangeven dat hij eruit moet of wij een andere woning toegewezen moeten krijgen.

De woningbouw doet niks en ik woon ondertussen terug bij mijn ouders. Ik ben 20 weken zwanger en voel mij niet veilig in ons eigen huis en de woningbouw neemt ons niet serieus. Help wat kunnen wij nog meer doen?!
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Bedreiging/brandstichting buurman.

Ongelezen bericht door maestro »

Als je dezelfde verhuurder heeft is de evrhuurder die je het woongenot moet leveren, wat wil zeggen dat je normaal van je woning kunt genieten zonder overlast van andere huurders te ervaren. Daarom bouwt de verhuurder een dossier op, zodat ze naar de rehcter kunnen stappen en de huurovereenkomst met de overlastgever op te zeggen.
Daarvoor is belangrijk dat je blijft melden bij politie en verhuurder. Houd ook zelf een logboek bij van wanneer de overlast is, wat er gebeurd en hoelang. Maar ik zou dat niet alleen doen, er zijn ongetwijfeld ook andere huurders die overlast ervaren. Samen sta je een stuk sterker en is de overlast ook aannemelijker. Wat je dan kunt doen is gezamenlijk een aangetekende brief naar de verhuurder sturen met daarin alle klachten vermeld en sinds wanneer de overlast bestaat. Bovenaan de brief zet je "ingebrekestelling" en in de brief sommer je de verhuurder om binnen 2 weken maatregelen te nemen om het woongenot te leveren. Dan moet de verhuurder wel handelen. Zo niet dan kunnen jullie gezamenlijk een advocaat in de arm nemen om het woongenot af te dwingen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Wellicht investeren in een deurbelcamera en de uitbarstingen van de buurman opnemen en filmen. Beelden zeggen meer dan woorden.
De politie kan je buurman niet uit huis laten zetten en alleen optreden als de buurman strafbare feiten pleegt.
Stay safe out there.
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Carolien »

Probeer inderdaad wat op beeld te krijgen of in ieder geval audio opnames. Verder bij elke instantie (ook politie) blijven melden. Dossieropbouw vergt helaas een lange adem.
Hier werken de wijkagenten nauw samen met de gemeente en woningbouw zodat er gezamenlijk opgetreden kan worden.
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik ben wel benieuwd hoe lang de woningbouw wil doen over dossier opbouwen.
In juni waren er al problemen zeg je en die waren dus duidelijk niet opgelost.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

Waarschijnlijk was de oplossing het vertrek van een van de toenmalige huurders.
Stay safe out there.
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Carolien »

Ik heb meegemaakt dat het anderhalf jaar geduurd heeft voordat de woningbouw het voor elkaar gekregen heeft om iemand met succes uit zijn huis kon zetten via de rechter. Stapelsdikke dossiers en meldingen bij gemeente, politie en woningbouw.
MarchaRotensen
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Marcha
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarchaRotensen »

Wij hebben de poging tot brandstichting op camera staan. Mijn vriend filmde door het kijkgaatje heen helaas kunnen wij nu niks meer zien aangezien het glas gesmolten is door het vuur. Verder hebben wij ook geluidsopnames tussen ruzies van de onderbuurman en hem. Ook hoe hij mijn vriend bedreigd en uitscheld. Verder zijn andere bewoners bang voor hem en durven geen melding te maken omdat hij dingen zegt als je bent nog niet klaar met mij let maar op. Zelfs de politie wist niet wat ze met hem aanmoesten maar wouden hem niet meenemen omdat ze bang waren dat het nog meer uit de klauwen zou lopen als hij weer thuis zou komen. Het probleem is dat we pas over twee a drie maanden dus horen gaat hij eruit of niet. Die tijd hebben we niet aangezien ik tegen die tijd al bijna ga bevallen. De woningbouw vind het allemaal maar normaal dat ik nu weer bij mijn ouders woon omdat ik in kampen niet veilig ben en veel stress ervaar door deze omstandigheden. Ze nemen niet eens de tijd om ons het verhaal op kantoor te laten doen. Op hun site staat wij staan voor woongeluk en veiligheid dat is op dit moment totaal niet aan de orde.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

De verhuurder is echt de enige die de buurman uit zijn woning kan zetten en ja, dat duurt een tijd omdat de buurman dit kan aanvechten bij de rechter en tot die tijd dus ook niet hoeft te vertrekken. De politie, kan zoals al eerder gezegd, iemand niet uit zijn eigen woning zetten ook niet als deze persoon strafbare feiten pleegt. Zelfs als er een strafbaar feit wordt gepleegd zoals een bedreiging dan staat de verdachte meestal na een aantal uren weer op straat en kan hij weer naar zijn woning. Hoe vervelend ook toch is de verhuurder aan zet en de politie kan alleen ondersteunen door meldingen te registreren waarmee het aannemelijk maken van de overlast kan worden ondersteund.
U zult een advocaat moeten gaan inhuren om de verhuurder actiever te krijgen. U kunt tevens naar de huur commissie stappen en pogen een lagere huur af te dwingen vanwege gederfd woon genot. Dat laatste vinden verhuurders niet fijn omdat dit financiële gevolgen heeft voor hen.
U kunt bij de politie wel aangifte doen van bedreiging en de beledigingen. Besef wel dat niet alles wat als bedreigend wordt ervaren ook bedreiging in wettelijke zin is.
Stay safe out there.
Gesloten