Auto stationair lopen 's nachts

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kars
Infopolitie Gast

Auto stationair lopen 's nachts

Ongelezen bericht door Kars »

Hoi,

Ik heb een buurman die geregeld zijn werkbusje stationair laat lopen 's nachts. Laatst een uur lang van 4 tot 5. Het gaat om een dieselmotor die relatief veel lawaai maakt gezien het tijdstip. Hij is niet bereid om ermee te stoppen.

Ik vraag me af of het is "toegestaan" om zo een auto stationair te laten draaien in het holst van de nacht, middenin een woonwijk. Ik kan hiervan niet slapen. Is het acceptabel om hiervoor de politie te bellen?

Bedankt,
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Auto stationair lopen 's nachts

Ongelezen bericht door Skipperje »

Is het niet voor koeling?
Kijk eens in de APV hoe groot busjes mogen zijn om in een woonwijk te mogen staan. Als hij te hoog of lang is heb je een stok om te slaan.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

In aanvulling cq verduidelijking op Skipperje; in de basis is het niet verboden om een motor te laten draaien, of dat nou overdag of middenin de nacht is, vandaar de tip..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Dat ligt volgens ook wel een beetje aan de motor. Als het voertuig, door omstandigheden, de nachtrust verstoort door daar stationair te staan kan het wel degelijk een bon opleveren.

Ik vraag me vooral af waarom iemand dat zou doen op dit zo specifieke tijdstip.
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Daarnaast kan het misschein niet strafbaar zijn, maar wel onrechtmatig. Daarvoor moet je uiteindelijk bij de burgerlijke rechter zijn en een advocaat inschakelen. Zeker als er meerdere bewoners oevrlast ervaren heb je dan een zaak. Ook kun je soms een zaak hebben als er sprake is van een huurwoning en beide de zelfde verhuurder hebben. Dat hangt af van het huurcontract.
Maar ik zou eerst de tip van skippertje opvolgen en de APV raadplegen. Of bel gewoon eens met de gemeente. Soms kunen ze niets maar is er bijvoorbeeld een organisatie die bemiddelt bij ruzies tussen buren.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
R van O
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R van O »

Gaat het om een busje die dan staat te draaien op de openbare weg of prive terrein? Is het een busje van een zelfstandige of van een firma? Dan zou ik de baas uit bed bellen.
Gesloten