Volgens regels van de groothandel mag pasje groothandel alleen worden gebruikt door degene van wie pasje is maar er wordt niet gecontroleerd. Ben je ook strafbaaf als je pasje gebruikt die niet op je naam staat?
Zoiets als valse identiteit opgeven als je pasje van een ander gebruikt?
Pasje groothandel lenen
Moderator: Moderatorteam
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Re: Pasje groothandel lenen
Je geeft geen valse identiteit op, dat zou je pas doen als je, bij controle door jet bedrijf, een valse naam opgeeft.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Echter de consequenties kunnen wel zijn dat de pas wordt ingenomen en dat de houder ook niet meer welkom is
-
Pasje TS
- Infopolitie Gast
Heb jij daar wel eens van gehoord dan? Ik nog nooit en pasjes worden massaal uitgeleend.
Ik snap ook niet goed wat het probleem is, ze verkopen toch alleen maar meer en ik dupeer er toch niemand mee?
Ik snap ook niet goed wat het probleem is, ze verkopen toch alleen maar meer en ik dupeer er toch niemand mee?
Het grootste punt lijkt mij dat zowel de eigenaar van de pas als de groothandel niet echt nadeel ondervinden. Als ze groothandel bijvoorbeeld lidmaatschapsgeld vraagt en je gebruikt de pas van een ander dan zou je kunnen gaan voor bedrog (artikel 326 strafrecht), maar het lijkt me lastig om in deze casus een verlies voor de groothandel te zien.
Titel XII. Valsheid met geschriften, gegevens en biometrische kenmerken van het Wetboek van Strafrecht gaat over valsheid in geschriften en misbruik van gegevens en identiteit e.d. maar de artikelen daar lijken mij ook niet van toepassing.
Zou je nog kunnen zeggen dat je je niet aan de toegangsvoorwaarden hield en dus volgens artikel 461 strafrecht daar niet mocht zijn (het "verboden toegang bordje" artikel). Maar dat is wel afhankelijk van hoe dingen in de algemene voorwaarden staan en/of aangegeven zijn met bordjes. Maar dan ben je wel echt aan het zoeken en ga je discussie krijgen in een rechtzaal.
Al met al vind ik het redelijk een civiele zaak, waarbij ik tegen de groothandel zou zeggen dat ze je (en evt het bedrijf van de pas) maar een toegangsverbod moeten geven. Als je die overtreed wordt het wel een zaak voor de politie.
Titel XII. Valsheid met geschriften, gegevens en biometrische kenmerken van het Wetboek van Strafrecht gaat over valsheid in geschriften en misbruik van gegevens en identiteit e.d. maar de artikelen daar lijken mij ook niet van toepassing.
Zou je nog kunnen zeggen dat je je niet aan de toegangsvoorwaarden hield en dus volgens artikel 461 strafrecht daar niet mocht zijn (het "verboden toegang bordje" artikel). Maar dat is wel afhankelijk van hoe dingen in de algemene voorwaarden staan en/of aangegeven zijn met bordjes. Maar dan ben je wel echt aan het zoeken en ga je discussie krijgen in een rechtzaal.
Al met al vind ik het redelijk een civiele zaak, waarbij ik tegen de groothandel zou zeggen dat ze je (en evt het bedrijf van de pas) maar een toegangsverbod moeten geven. Als je die overtreed wordt het wel een zaak voor de politie.
volgensmij wil topicstarter helemaal niemand een "oor aan naaien", maar wil hij zelf met de pas van een bevriend bedrijf boodschappen doen bij een groothandel. En is hij benieuwd wat er gebeurt als hij betrapt wordt en de groothandel belt de politie. Ik zie er geen strafbaar feit in.
Maar ben wel benieuwd waarom de fiscus dan niet wilt dat de groothandel aan particulieren verkoopt. Voor zover ik weet moet de BTW namelijk wel gewoon betaald worden door de klant.
Maar ben wel benieuwd waarom de fiscus dan niet wilt dat de groothandel aan particulieren verkoopt. Voor zover ik weet moet de BTW namelijk wel gewoon betaald worden door de klant.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator MotoRon
We zitten in het gastendeel. Zullen we het hier houden bij de beantwoording van de gestelde vraag?- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
In artikel 38 van de Wet op de omzetbelasting is bepaald dat het ondernemers verboden is om aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen aan te bieden voor een prijs waarbij geen btw is inbegrepen, vandaar dat een toegangspas (feitelijk inschrijving bij de KvK vereist is).
Sprak ik na Ron, sorry..
Sprak ik na Ron, sorry..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'