Hallo,
Een dringende vraag, situatie is als volgt: mijn moeder achter in de 70 woont op een seniorencomplex, al jaren is er ruzie met haar buurvrouw, de buurvrouw die zelf ook rookt is het er niet mee eens dat mijn moeder in huis rookt en schijnt daar last van te hebben, zelf staat deze buurvrouw op de galerij te roken maar goed, hier is al twee keer een gesprek over geweest met een mediator van beide kanten zijn er afspraken gemaakt, hoe bedenkt je het mijn moeder word verplicht in haar eigen huis minder te roken maar goed ze doet dit netjes omdat het ook voor haar gezondheid beter is er waren ook gesprekken met de wijkagent, maar nu na een jaar rust te hebben gehad heeft de buurvrouw weer last van de rook lucht, ze loopt midden in de nacht te schreeuwen over de galerij en slaat met een hamer tegen de muur aan mijn moeders kant, mijn moeder heeft voor een raam wat bij haar recht voor de deur zit een hor gemaakt zodat dit in de zomer open kan staan zonder dat er muggen naar binnen komen, de woningbouw vond dit zelfs een prima oplossing.
Nu komt het omdat dit hor meerdere malen vernielt werd en zelfs een keer weg was heb ik een camera opgehangen omdat wij wouden zien wie dit steeds deed, en ja hoor de buurvrouw is hier de schuldige van (staat goed op beeld) maar hier houd het niet bij op, mijn moeder kreeg sinds een paar maanden last van hoesten, en uitslag op haar benen en armen wij konden hier de oorzaak niet bedenken, eerst dacht ze dat het kwam door een ander wasmiddel en zo, maar bij het bekijken van de beelden schrokken wij, wat blijkt de buurvrouw spuit iets uit een raar bruin flesje door mijn moeder haar raampje, (je moet het zo zien galerij heeft een raam naar buiten mijn moeder heeft een raampje dat uitkomt op die gallerij)
En dit is niet een keer maar bijna elke nacht.
Nu de vraag: Wat kunnen wij hier aan doen want meditatie met woningbouw en wijkagent is al geweest en dit is toch gewoon strafbaar? want mijn moeder is hier dus echt ziek van geworden.
opzettelijk iets naar binnen spuiten en spullen vernielen door de buurvrouw.
Moderator: Moderatorteam
-
BigT TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: opzettelijk iets naar binnen spuiten en spullen vernielen door de buurvrouw.
Dan zal uw moeder aangifte moeten gaan doen van vernieling en mishandeling al zal dit laatste wat lastig bewijsbaar worden als niet bekend is wat het goedje is waarmee wordt gespoten.
Stay safe out there.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: opzettelijk iets naar binnen spuiten en spullen vernielen door de buurvrouw.
Per bovenstaand anrtwoord aangifte doen en daarnaast de woningbouwvereniging in kennisstellen en hen :verzoeken en zonodig sommeren" het woongenot te leveren. Wat de buurvrouw doet mag niet en kan reden zijn haar huurcontract te ontbinden. Dat is aan de woningbouw, maar bemiddeling is al duidelijk mislukt en zij zijn vepplicht het woongenot te leveren. Desnoods door de woning van de buurvrouw te laten ontruimen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
BigT TS
- Infopolitie Gast
Aangifte willen we zo ie zo gaan doen, maar dit gaat gewoon te ver, word zelfs zo erg dat als mijn moeder op de galerij loopt de buurvrouw haar bijna aanvalt.
Maar bedankt voor de tips.
Maar bedankt voor de tips.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Zodra je weer ziet dat ze iets spuit de hor niet schoonmaken of zo maar de politie bellen zodat onderzoek gedaan kan worden. Er zullen mogelijk resten op het hor zitten.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)