Verboden terrein invalide parkeerplaats

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Djs TS
Infopolitie Gast

Verboden terrein invalide parkeerplaats

Ongelezen bericht door Djs »

Goede middag allemaal.

Ik ben al een paar keer tegen iets aangelopen, en begin me nu toch echt af te vragen of ik het nou fout heb :?

Als je in Alkmaar naar het CBR gaat, hangt er aan het toegangs hek een verboden toegang bord met daaronder m.u.v exame voortuigen.
Bezoer parkeren aan de overkant.

Er is ongeveer 500 meter verder op een groot parkeer terrein van onder andere de Mac Donald's.
En hier wordt verwacht dat bezoekers parkeren
Echter is er naast het gebouw een algemene invalide parkeerplaats.
Ik heb een invalide kaart en elke keer dat er kom parkeer ik hem op het terrein op de invalide parkeerplaats.
Loop naar binnen en vraag aan de balie of dit oke is, elke keer zeggen ze ja natuurlijk daar is hij voor geen probleem.

Toch wordt ik steeds weer aangesproken zowel door de beveiliging als door rij instructeurs dat ik daar niet mag staan, en dat ik moet vertrekken.
Dit betekent dat ik soms wel 3 keer in een half uur aangesproken wordt, en dit loopt ook wel eens uit op een flinke woorden wisseling.

ook vragen ze regelmatig of ik wil bewijzen dat het mijn kaart is, en of ik even wil vertellen waarom ik hem heb?

Dit wordt me ook regelmatig op gewonen invalide parkeerplaatsen gevraagd, door gewonen mensen die vinden dat ik er niet ziek uit zie.

Nu mijn vragen.

Mag ik daar gewoon parkeren ook zonder toestemming te vragen binnen of moet elke keer toestemming vragen?

Aan wie ben ik verplicht te laten zien dat het mijn kaart is?

Ben ik verplicht om mijn medische gegeven met iedereen te delen? Aan wie moet ik vertellen wat ik mankeer?

Sorry voor het lange verhaal, hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven want P1 wist het niet zeker en ik kan het online nergen vinden.

Alvast bedankt :thanks:
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Verboden terrein invalide parkeerplaats

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik zie bij het toegangshek van het CBR bord C1 staan, voorzien van een onderbord: met uitzondering examenvoertuigen. Bezoekers parkeren overzijde. Een gehandicaptenparkeerkaart geeft geen ontheffing voor bod C1 en daaruit blijkt dat ook u aan de overzijde moet parkeren, als uw voertuig geen examenvoertuig is.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Djs TS
Infopolitie Gast

Dank u wel voor het snelle antwoord.

Maar betekent dat dan ook dat ik er niet mag staan met toestemming van het CBR zelf?
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Uit eigen ervaring weet ik, dat vrijwel alle CBR-oproepplaatsen waar medische rijtesten worden afgenomen, een aantal parkeerplaatsen hebben voor gehandicapten.
Dit wordt dan aangegeven door het bekende bord E6.

Als u daar een afspraak heeft voor zo'n rijtest mag u het parkeerterrein van het CBR oprijden en uw voertuig, voorzien van een gehandicaptenparkeerkaart, in dat vak parkeren.
Op andere parkeerplaatsen heeft men liever niet omdat die zijn gereserveerd voor examenkandidaten.

Voor de duidelijkheid: de beveiliging, alsmede instructeurs en examinatoren, die daar aanwezig zijn mogen u aanspreken, maar u hoeft ze niet te bewijzen dat u rechtmatig gebruik maakt van een gehandicaptenparkeerkaart.
Vermoed dat dit gebeurt om te voorkomen dat u onrechtmatig die plek bezet houdt; stukje (verkeerde) bemoeizucht......
Maar ik neem aan dat u daar enkel parkeert als u ook daadwerkelijk bij het CBR moet zijn voor een rijtest of om een andere reden?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dank je wel.

Hier hebben we maar 1 parkeerplaats voor invalide, en dat is dus ook de rede dat ik altijd netjes toestemming heb gevraagt.
De eerste keer heb ik zelfs gebeld om te vragen of ik daar mag staan, en de mensen van het CBR zeggen ook steeds dat ik daar mag parkeren en zelfs dat ik het niet hoef te vragen want daar is die parkeerplek voor.
Dus snap niet zo goed wat ik jou fout doe in de ogen van die mensen.

Gelukkig hoef ik nu de aankomende jaren niet meer terug, want papiertje is binnen :)
Maar omdat ik volgens meerdere mensen niet 'ziek genoeg ' uitzie, wordt ik vaker aangesproken en gevraagd om te bewijzen dat het mijn kaart is en waarom ik er recht op heb.
En wilde nu toch graag eens weten wat me rechten en plichten zijn.

P1 zegt dat alleen een dokter om bewijs van medische info mag vragen
En op het politie bureau wisten ze het niet zeker.
Dus vandaar dat ik het hier probeerde..
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

Djs schreef: 27 mei 2024, 23:43 Maar betekent dat dan ook dat ik er niet mag staan met toestemming van het CBR zelf?
Wat is de reden dat u daar moet zijn? Is dat een rijtest met uw eigen auto?
Formeel kan het CBR geen ontheffing verlenen voor het bord C1, dat kan alleen door het bevoegd gezag. Dat zal namens de gemeente zijn, denk ik.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Djs TS
Infopolitie Gast

Dank jullie wel.

Ik begrijp hier uit dat ik dan toch fout ben, ik had daar wel afspraken maar was geen exame voertuig.

En dat ik niet verplicht ben om te bewijzen dat het mijn kaart is, ben erg blij om nu duidelijkheid te hebben.
Heel erg bedankt voor het mee denken :like:
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Graag gedaan.
MotoRon