Beste mensen,
Ik ben al enige tijd bezig om illegale goederen te melden op Marktplaats, waarvan allen horloges betreft van o.a. de bekende merken: Rolex, Patek Phillipe & Audemars Piguet.
Enkel de enorme baldadigheid van Marktplaats om te zeggen dat ze niet genoeg bewijs hebben dat de goederen namaak zijn omdat het simpelweg niet in de advertentie staat.
Ik probeer natuurlijk om ze wijs te maken (denk niet dat dit nodig is) dat er geen horloge van deze bovengenoemde merken te krijgen is voor 100 euro, laat staan 1000, of zelfs 10000 voor de laatste twee merken.
Zodra ik ze bombardeer met meldingen van verschillende advertenties krijg ik meldingen terug dat er actie ondernomen is op sommige advertenties, maar het is de reinste onzin dat ze dit toelaten.
Er was één gebruiker die een drietal horloges verkocht, mij zelfs liet weten via een persoonlijk bericht dat het namaak was, en nog werden de advertenties niet verwijderd na het doorsturen van deze screenshots.
Ik heb contact opgenomen met de drietal merken hierboven en ze gemeld waar Marktplaats mee bezig is, tot nu toe heeft Patek en Rolex mij terug gemaild met een bedankje en dat ze er mee bezig zijn.
Wat kan ik verder nog doen?
Marktplaats
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Marktplaats
Denk weinig. Het zijn met name de merken zelf die via het merkenrecht de vervalsingen onder de aandacht van de politie moeten brengen. Zij zijn betrokken partij, u niet, tenzij u een vervalsing heeft gekocht.
Marktplaats heeft de plicht dergelijke advertenties te weren; zijn in strijd met hun bepalingen. U heeft Marktplaats daarop gewezen en daarmee heeft u uw burgerplicht gedaan. Meer kunt u niet doen.
Marktplaats heeft de plicht dergelijke advertenties te weren; zijn in strijd met hun bepalingen. U heeft Marktplaats daarop gewezen en daarmee heeft u uw burgerplicht gedaan. Meer kunt u niet doen.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety