incest?of toch echte liefde...

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Annabel TS
Infopolitie Gast

incest?of toch echte liefde...

Ongelezen bericht door Annabel »

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.
Ik zit psychisch al jaren in de knoop met mezelf, en nu is er een heel groot probleem waar ik erg mee zit de laatste tijd, en waar ik met vreemden over wil praten. Dus ik wil graag jullie (serieuze) mening. Hier mijn verhaal in het kort:
Ik ben een meisje van bijna 18 jaar, en woon in het zuiden van ons landje. Ik heb al meer dan een jaar een lieve vriend, maar er is één probleem. Het is mijn halfbroer. Ik ken hem nu pas 2 en een half jaar, dus we zijn niet samen opgevoed. Dat veranderd de zaak al wel heel erg, want ik heb hem nooit als mn broer gezien. Mijn broer is trouwens net 21 geworden.
Nu is er iemand, wie weten we niet, die ons per sms en e-mail lastig valt. Hij sms-t dat wij incest plegen, en dat hij mijn broer, Marco, wil aangeven. Ik heb veel informatie gezocht, en weet nu dat incest iets is als één van beiden het niet wil. Seksueel geweld dus.
Hier is absoluut geen sprake van bij ons! De bedreigingen gaan erg ver via sms. Hij wil mij wat aandoen, en zorgen dat Marco in de gevangenis terecht komt.
Ik wil heel erg graag mijn rechten weten, dat houdt in: ik wil weten: is het strafbaar? kan hij hier voor de gevangenis indraaien? kunnen ze dit verbieden? Ik heb nergens kunnen vinden dat een relatie tussen halfbroer en halfzus strafbaar is.
Ik weet ook dat kinderen krijgen heel moeilijk gaat worden, en dat ik nog jong ben, maar ik ben zeker ervan dat ik verder wil met hem. Ik ben wijs genoeg voor mijn leeftijd om te weten wat de gevolgen kunnen zijn voor ons, en eventuele kinderen, maar dan heb je altijd nog opties als adoptie etc.
Dit is een hele korte greep uit mijn leven, en misschien dat jullie hier een mening of opmerking over hebben die je aan mij zou willen vertellen. Dat zou ik erg op prijs stellen, en bedank ik jullie hartelijk voor.
Veel liefs, Annabel...
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Incest is pas strafbaar als een van beide partijen hiertoe wordt gedwongen.

Dit is een heel kort antwoord, maar meer valt er gewoon niet over te zeggen, denk ik.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

thijeleo schreef:Incest is pas strafbaar als een van beide partijen hiertoe wordt gedwongen.

Dit is een heel kort antwoord, maar meer valt er gewoon niet over te zeggen, denk ik.
Of als een of beide partijen jonger dan 16 jaar zijn maar dat geld ook voor personen die geen directe familie van elkaar zijn.
Annabel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Annabel »

Heel erg bedankt voor dit antwoord!!!! Ik voel me een stuk fijner, want degene die ons sms-t, wou Marco aangeven...Omdat ik dus nog steeds minderjarig ben. Over iets minder dan een maand word ik 18.
Liefs, Annabel
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

SWAT schreef:Of als een of beide partijen jonger dan 16 jaar zijn maar dat geld ook voor personen die geen directe familie van elkaar zijn.
Zij is bijna 18 en ze kennen elkaar nu een jaar. Ze was dus al 16 toen het begon.
Gesloten