aanranding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
chantall TS
Infopolitie Gast

aanranding

Ongelezen bericht door chantall »

ik ben chantall. ik vraag me af waarom ze daders die een brute anranding op hun geweten, terwijl je op het politie buro bent geweest. gewoon vrij rond lopen.

liefs chantall. :( :x
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Dit is een van de moeilijkste zaken binnen het strafrecht.
Wat vaak het probleem bij dit soort zaken is, is dat er vaak geen getuigen zijn en dat de basis vaak alleen maar de aangifte van het slachtoffer is en de eventuele verklaring van een verdachte.
Op het moment dat er niets anders is behalve de twee verklaringen is het voor justitie heel moeilijk om de zaak rond te breien.
De rechter gaat vaak niet over op een veroordeling op basis van alleen een aangifte.
Dat is één van de vele redenen waarom dit soort verdachten vaak nog rondlopen.

Het klinkt voor een slachtoffer vaak cru, maar dat is ons rechtssysteem.
Er moeten gewoon meerdere feiten of omstandigheden zijn om tot een veroordeling over te gaan.
Heeft ook een beetje te maken met het feit dat er anders ook een hele hoop mensen onschuldig veroordeeld gaat worden, als alleen het doen van aangifte voldoende zou zijn voor een veroordeling.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Rai schreef:Er moeten gewoon meerdere feiten of omstandigheden zijn om tot een veroordeling over te gaan.
Correctie:
Lees voor "feiten en omstandigheden" "bewijsmiddelen".

De feiten en omstandigheden zijn bekend doch met een ontkennende of zelfs een bekennende verdachte moet er bewezen worden dat er sprake is van verkrachting en zoals RAI aangeeft is dat meestal niet mogelijk op basis van uitsluitend de aangifte.
Gesloten