brommercertivicaat JA of NEE ??

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jitske
Infopolitie Gast

brommercertivicaat JA of NEE ??

Ongelezen bericht door Jitske »

Nou heb ik al minstens 10 jaar mijn rijbewijs zowel A als B.
Ik heb vorigd jaar een snorbrommertje gekocht voor als we mooi hebben en dan niet in een snik hete auto wil zitten.
Buurman zei tegen mij dat ik nog wel een brommer certivicaat nodig ben en ik zeg van niet , omdat ik mijn rijbewijs al vele jaren heb.
Ik heb toch ook niet extra een tractorbewijs nodig ?
Help mij en buurman uit de brand.
Alvast bedankt Groet Jitske. :lol:
Maaike
Superlid
Superlid
Roepnaam: Maaike
Twitter: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

Als je geboren bent vóór 1 juni 1980 hoef je geen examen te doen om bromfiets te mogen rijden. In dat geval moet je wél een bromfietscertificaat hebben. Tenminste, als je geen rijbewijs voor auto of motor hebt. Het certificaat kun je aanvragen bij het CBR. Dat kan bij één van de vijf CBR-regiokantoren, maar ook op het postkantoor. Je moet dat zelf doen. Je moet wel een pasfoto meenemen en een geldig legitimatiebewijs tonen. Ongeveer twee weken later krijg je dan je certificaat thuisgestuurd.

Als je al een auto- of motorrijbewijs hebt, hoef je geen bromfietscertificaat te hebben en dus ook geen examen te doen. Je moet je rijbewijs wel bij je hebben als je op de brom- of snorfiets gaat rijden.
Wess
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Je bent geen bromfietscertificaat nodig als je een rijbewijs hebt.
Het gaat om de theoretische verkeers kennis.
Zelfs met een ongeldig verklaard rijbewijs of verlopen rijbewijs mag je op de brommer rijden zonder een bromfietscertificaat aan te schaffen.
andre
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Wess schreef:Je bent geen bromfietscertificaat nodig als je een rijbewijs hebt.
Het gaat om de theoretische verkeers kennis.
Zelfs met een ongeldig verklaard rijbewijs of verlopen rijbewijs mag je op de brommer rijden zonder een bromfietscertificaat aan te schaffen.
Volgens mij niet. Van de site van het CBR
Wanneer vrijstelling?
Als je bent geboren vóór 1 juni 1980 hoef je geen examen te doen om bromfiets te mogen rijden. Je hebt dan dus vrijstelling. Je moet dan wél een bromfietscertificaat hebben. Tenminste, als je geen geldig Nederlands rijbewijs voor auto of motor hebt.
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=205

Je moet dus wel over een geldig rijbewijs beschikken
Jitske
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Jitske »

Nou met die 2 andwoorden ben ik tevreden , ik hoef dus geen certivicaat want ben voor 1980 geboren en heb een geldig rijbwijs.
BEDANKT !!!!!ook namens de buurman.(maar ik had gelijk !!)
Gesloten