Beamer schreef:Klopt allemaal. Hans van Zon en Koos Hertogs hebben allebei levenslang gekregen en zitten daarom nog steeds vast (als Van Zon tenminste nog leeft) en al langer dan 20 jaar.
Nou ja die vallen buiten de telling. Oorlogsmisdadigers zijn niet meegeteld. Maar ja dit is dan ook de telling van de heer Anker, die ik noem. Er is geen andere.
Laatst gewijzigd door MarcH op 21 feb 2005, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
En waarom zouden die dan buiten de telling vallen;
Van een website over F. Korthals altes:
Verdedigde in de Tweede Kamer met succes het op 27 januari 1989 genomen besluit om de "Twee van Breda" (Fischer en Aus der Funten) gratie te verlenen en als ongewenste vreemdeling over de grens te zetten
Julio schreef:
Iemand die voor 20 jaar gevangenisstraf heeft gekregen hoeft dan maar ongeveer 17 jaar te zitten.
2/3 van een straf van 20 jaar is naar mijn idee 14,4 jaar.
De gevangenen mogen blij zijn dat Julio niet de baas is, dan moeten ze nog langer zitten!!
"Daardoor is twintig jaar straf in de praktijk 13,4 jaar. Tussen 13,4 jaar en levenslang zit niets, en omdat dát gat te groot is, grijpen rechters vaker naar levenslang." (bron: NRC)
Julio schreef:Inderdaad wordt maar 2/3 van de straf uitgezeten. Iemand die voor 20 jaar gevangenisstraf heeft gekregen hoeft dan maar ongeveer 17 jaar te zitten.
Michael schreef:2/3 van een straf van 20 jaar is naar mijn idee 14,4 jaar.
donmarcello schreef:Daardoor is twintig jaar straf in de praktijk 13,4 jaar.
Volgens mij hebben jullie geen van alle bij elkaar in de klas gezeten.
Ik gok alleen dat donmarcello en ik wel uit hetzelfde boekje les hebben gehad.
Tja, uit het hoofd rekenen wordt niet meer geleerd tegenwoordig. Waarom heeft een toetsenbord een numeriek gedeelte, denk je? Om hoofdrekenen uit te bannen toch??
thijeleo schreef:Tja, uit het hoofd rekenen wordt niet meer geleerd tegenwoordig. Waarom heeft een toetsenbord een numeriek gedeelte, denk je? Om hoofdrekenen uit te bannen toch??