wat kan ik verwachten als de politie ontdekt dat ik pepperspray bij me heb?
Wat zijn de boetes?
het valt nl in de categorie 2 van de wapenwet
pepperspray
Moderator: Moderatorteam
- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Op het moment dat je pepperspray bij je hebt, pleeg je een misdrijf.
De boetes liggen vrij hoog maar het is niet te voorspellen wat de boete of straf zal zijn. Dat heeft met meerdere factoren te maken.
Als de politie op straat bemerkt dat je pepperspray bij je hebt zal je naar alle waarschijnlijkheid worden aangehouden en dat zal betekenen dat je ook nog een tijdje aan het bureau zal verblijven.
De derde categorie kent (even uit mijn hoofd) een maximum bedrag van 4500 euro.Artikel 55 WWM
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die handelt in strijd met de artikelen 9, eerste lid, 13, eerste lid, 22, eerste lid, 26, eerste lid of 31, eerste lid.
De boetes liggen vrij hoog maar het is niet te voorspellen wat de boete of straf zal zijn. Dat heeft met meerdere factoren te maken.
Als de politie op straat bemerkt dat je pepperspray bij je hebt zal je naar alle waarschijnlijkheid worden aangehouden en dat zal betekenen dat je ook nog een tijdje aan het bureau zal verblijven.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
andre
- Infopolitie Gast
- rich
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Ik doelde inderdaad op een boete uit de derde categorie 
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl