Termijn
Moderator: Moderatorteam
-
Lotties
- Infopolitie Gast
Termijn
Een kennis van mij is in juni 2004 staande gehouden omdat hij 43 km te hard heeft gereden. Hij heeft een beginnersrijbewijs. Nu heeft hij in februari 2005 pas een oproep van justitie gekregen om voor te komen. Staat er geen termijn voor dergelijke overtredingen ?
-
T-nus
- Infopolitie Gast
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
In theorie (en soms in de praktijk ook) maar ook justitie heeft een prestatiecontract. Misdrijfzaken moeten binnen 180 dagen na het laatste verhoor bij de rechter te zijn geweest.gvdbor schreef:Leuk is dat he, bij ons is het zo dat binnen 30 dagen na het laatste verhoor het dossier moet zijn ingeleverd.
Vervolgens kan het dan een hele lange tijd bij justitie liggen.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
-
FransvanderVliet@Yahoo
- Infopolitie Gast
Heeft de vertraging niet een vervelende bijwerking?
Ik heb me wijs laten maken dat de recidive termijn pas ingaat op de datum waarop rechter uitspraak deed over de zaak.
Dan zou de vertraging van vaak meer een paar maanden, de recidive termijn met een aanzienlijk aantal procenten verhogen.
De recidive termijn voor bijv. Alcohol is 5 jaar (toch?) maar word dan gelijk naar bijna 6 opgetrokken....
Dan zou de vertraging van vaak meer een paar maanden, de recidive termijn met een aanzienlijk aantal procenten verhogen.
De recidive termijn voor bijv. Alcohol is 5 jaar (toch?) maar word dan gelijk naar bijna 6 opgetrokken....
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Heeft de vertraging niet een vervelende bijwerking?
Inderdaad maar voor misdrijven geldt zowiezo een langere recidive termijn. Overigens is de rechter niet gebonden aan een recidive termijn. Die mag verder kijken dan 5 jaar.FransvanderVliet@Yahoo schreef:Ik heb me wijs laten maken dat de recidive termijn pas ingaat op de datum waarop rechter uitspraak deed over de zaak.