Dreigementen buurvrouw

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Fleur
Infopolitie Gast

Dreigementen buurvrouw

Ongelezen bericht door Fleur »

Hey,

Ik hoop dat iemand me kan helpen ik ben woonachtig bij mijn moeder en draai smiddags rond een uur of 3/4 muziek lucht op na een dag werken of school.

Nadat de vriend van de buurvrouw gedreigd heeft dat we uit huis gezet werden en ze de huismeester heeft langsgestuurd is het tijd voor haar volgende stap de politie inschakelen.Ik kan morgen pas contact opnemen met de wijkagent en vroeg me af of ze dit kan maken :?:

Kan je worden gedwongen om Nooit meer muziek in je eigen huis te draaien omdat de buurvrouw niet helemaal 100 % is :?:

Ik word er eerlijk gezegd lichtelijk gestoord van vooral omdat mijn ma echt bang is dat de woningbouw ons kan uitzetten hierom....

Alvast hartelijk bedankt Groetjes fleur
sunwave
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Als er echt sprake is van overlast dan kan het uiteindelijk zo zijn dat je uit huis gezet kan worden. Maar hier gaat normaal een lang traject aan vooraf.
Fleur
Infopolitie Gast

Ik draai om 3 uur 's middags muziek word dat gezien als overlast dat ik een half uur muziek draai in mijn eigen huis :?: :!: :?:
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Het gaan niet alleen om het tijdstip. Het gaat ook om het volume.

Wat mensen zich weleens kunnen afvragen is waar ze het recht vandaan halen anderen tot last te zijn met hobbies, liefhebberijen etc.

De muziek die je maakt is bepaald niet noodzakelijk. Het lucht misschien op maar je kunt natuurlijk ook een koptelefoon opzetten, kun je de muziek zelfs nog harder zetten zonder dat iemand iets hoort.
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Geluidsoverlast is niet aan tijden gebonden. Als een ander er last van heeft dan is er dus sprake van overlast en zeker als het hinderlijke vormen aan gaat nemen.

Het mooiste zou zijn als jullie er samen uit kunnen komen. Probeer desnoods afspraken te maken.
Mocht dit niet lukken en als de overlast aanblijft dan zijn er juridische stappen mogelijk maar dat lijkt mij verre van wenselijk.

Muziek draaien in je eigen huis is geen probleem mits andere omwonenden er geen last van hebben.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Met andere woorden ik moet een koptelefoon opzetten want stel je voor dat er een klagende buurvrouw last van heeft... :shock: Zeer oneerlijk en vreemd maar goed wie ben ik.Hoop dat de wijkagent een andere mening toebedeeld is.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Je vraagt hier toch een mening.

Dan moet je je niet vervolgens beklagen als je een mening krijgt die je misschien niet bevalt.

Feit is gewoon dat iemand geen last hoeft te accepteren van een ander, zeker als dat gaat om niet noodzakelijke zaken.

Een verbouwing bijvoorbeeld is iets anders.
Het is nu eenmaal niet mogelijk een gat te boren zonder lawaai te maken.
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

De wijkagent zal geen andere mening hebben want die wijkagent werkt volgens de zelfde wetten en regels.

Probeer er samen uit te komen. Dat scheelt een hoop ellende.

Een koptelefoon is een goede optie. Je kan dan draaien wat je zelf wilt zonder overlast te veroorzaken voor een ander.

Als je in een land als Nederland dicht op elkaar leeft dan zal je rekening met elkaar moeten houden. Afspraken kunnen helpen maar als dat niet helpt dan is er de wet die de mogelijkheid tot ingrijpen biedt.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Fleur
Infopolitie Gast

rich schreef:De wijkagent zal geen andere mening hebben want die wijkagent werkt volgens de zelfde wetten en regels.

Probeer er samen uit te komen. Dat scheelt een hoop ellende.

Een koptelefoon is een goede optie. Je kan dan draaien wat je zelf wilt zonder overlast te veroorzaken voor een ander.

Als je in een land als Nederland dicht op elkaar leeft dan zal je rekening met elkaar moeten houden. Afspraken kunnen helpen maar als dat niet helpt dan is er de wet die de mogelijkheid tot ingrijpen biedt.
Dat is ook zo maar ik heb al met de huismeester gesproken en die vind wel dat ik muziek moet kunnen draaien mits op een acceptabel geluidsniveau en dat doe ik ook altijd.Daar ga ik ook zeker niet mee op houden...

Dat je in nederland je buren kan dwingen tot hun stereo niet aanzetten dat wist ik inderdaad niet en is in mijn ogen belachelijk.

En er samen uit komen met iemand die haar vriend langs stuurt om ons te bedreigen is lastig en als ik verhaal bij haar probeer te halen durft ze de deur niet open te doen :?
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

gvdbor schreef:
Feit is gewoon dat iemand geen last hoeft te accepteren van een ander, zeker als dat gaat om niet noodzakelijke zaken.
Klopt en ik heb inderdaad last van haar en dat geklaag :idea:
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Anonymous schreef:Met andere woorden ik moet een koptelefoon opzetten want stel je voor dat er een klagende buurvrouw last van heeft... :shock: Zeer oneerlijk en vreemd maar goed wie ben ik.Hoop dat de wijkagent een andere mening toebedeeld is.
Met andere woorden ik als buurvrouw moet een koptelefoon opzetten, want stel je voor dat die buurjongen/buurmeisje zijn/haar radio weer eens veel te hard af laat spelen. Zeer oneerlijk en vreemd, maar goed, wie ben ik...

Hoop dat jij niet een andere mening bent toegedaan en eens rekening ermee houdt dat er ook mensen zijn, die last hebben van de muziek van een ander.
Gesloten