NP (afbeelding Niet Parkeren)
Moderator: Moderatorteam
-
anjavanzijl 1960 TS
- Infopolitie Gast
NP (afbeelding Niet Parkeren)
Mag mijn buurvrouw dit doen voor haar tuin met witte verf een parkeerplaats maken en in het midden NP er in verven
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: NP (afbeelding Niet Parkeren)
Dat antwoord is heel simpel en vast ook wel te verwachten; nee, dat mag niet.
Het babw is daar duidelijk over:
Het is aan anderen dan degenen die daartoe krachtens dit besluit bevoegd zijn verboden op, langs of boven de wegen verkeerstekens aan te brengen, te doen aanbrengen, aangebracht te houden of te verwijderen dan wel de zichtbaarheid van verkeerstekens weg te nemen.
Artikel 2
Het is verboden voorwerpen, inrichtingen of borden, van welke aard ook, die het verkeer in verwarring zouden kunnen brengen op, langs of boven de wegen aan te brengen, te doen aanbrengen, of aangebracht te houden.
Het babw is daar duidelijk over:
Wetstekst
Artikel 1aHet is aan anderen dan degenen die daartoe krachtens dit besluit bevoegd zijn verboden op, langs of boven de wegen verkeerstekens aan te brengen, te doen aanbrengen, aangebracht te houden of te verwijderen dan wel de zichtbaarheid van verkeerstekens weg te nemen.
Artikel 2
Het is verboden voorwerpen, inrichtingen of borden, van welke aard ook, die het verkeer in verwarring zouden kunnen brengen op, langs of boven de wegen aan te brengen, te doen aanbrengen, of aangebracht te houden.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Een parkeerplaats met Niet parkeren??
Is het niet voor een uitrit om te voorkomen dat er geparkeerd wordt?
Sowieso kunt u melding maken bij de gemeente via hun website
Is het niet voor een uitrit om te voorkomen dat er geparkeerd wordt?
Sowieso kunt u melding maken bij de gemeente via hun website
Wat ik mij dan weer afvraag: Wáárom zou je een parkeerplaats maken en die vervolgens zo maken dat jij er óók zelf niet mag staan?
Natuurlijk snap ik wel wat de achterliggende gedachte (vaak) is, jezelf een soort parkeerplek toe eigenen waardoor je altijd een mooie plek vlak voor de deur hebt om te mogen staan.
Anderen denken dat ze er (terecht) niet mogen staan en houden dan die plek vrij, waardoor jij er misbruik van kunt maken.
Ik weet dat er jurisprudentie over is van iemand die eigenhandig de stoeprand geel maakte en een buurman die dat wist, een bekeuring ontving omdat hij op die plek ging parkeren.
Hij ging in beroep omdat een parkeerwachter niet wist dat zijn buurman die gele verf had aangebracht.
De bekeuring ging gewoon door omdat de rechter van mening was de de parkeerwachter er vanuit mocht gaan dat die verf door de wegbeheerder was aangebracht.
Natuurlijk snap ik wel wat de achterliggende gedachte (vaak) is, jezelf een soort parkeerplek toe eigenen waardoor je altijd een mooie plek vlak voor de deur hebt om te mogen staan.
Anderen denken dat ze er (terecht) niet mogen staan en houden dan die plek vrij, waardoor jij er misbruik van kunt maken.
Ik weet dat er jurisprudentie over is van iemand die eigenhandig de stoeprand geel maakte en een buurman die dat wist, een bekeuring ontving omdat hij op die plek ging parkeren.
Hij ging in beroep omdat een parkeerwachter niet wist dat zijn buurman die gele verf had aangebracht.
De bekeuring ging gewoon door omdat de rechter van mening was de de parkeerwachter er vanuit mocht gaan dat die verf door de wegbeheerder was aangebracht.
- r0n.
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 73
Moet er niet een bord bijstaan?
Alleen de witte strepen waren vroeger niet rechtsgeldig.
Alleen de witte strepen waren vroeger niet rechtsgeldig.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
@r0n.: niet iedereen is goed op de hoogte van de regels en daar maakt men lekker gebruik van om een eigen parkeerplek te realiseren voor de deur.
Dus als iemand dit wel weet en er daarom wel parkeert heeft de persoon die de moeite heeft gedaan om de markeren met witte verf, even pech.
Of men wijst die persoon er op en gaat er dan alsnog zelf staan; hoe simpel wil je het hebben?

Dus als iemand dit wel weet en er daarom wel parkeert heeft de persoon die de moeite heeft gedaan om de markeren met witte verf, even pech.
Of men wijst die persoon er op en gaat er dan alsnog zelf staan; hoe simpel wil je het hebben?
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik schat in dat de buurvrouw gewoon niet wil dat er door anderen geparkeerd wordt voor haar tuin, maar de gekozen oplossing is illegaal (zie bericht Zijlvaart67) en niet erg effectief omdat het niet strafbaar is om te parkeren in een vak met enkel “NP”.
De vraag van Anja is daarmee beantwoord en kan naar het archief
De vraag van Anja is daarmee beantwoord en kan naar het archief