voorrangssituatie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: voorrangssituatie

Ongelezen bericht door MotoRon »

De fietser is juridisch gezien afslaand verkeer ten opzichte van verkeer dat over de Erica of de Brem rijdt, maar niet ten opzichte van verkeer dat vanaf de Maas linksaf slaat de Erica op.
En voor wat betreft de haaientanden: daar is volgens mij al voldoende over gezegd.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
imperial
Toplid
Roepnaam: Remco

Ongelezen bericht door imperial »

Ok de uitleg is mij nu duidelijk,
Ik veronderstel ( als dat mag) dat de wegbeheerder feitelijk de bedoeling had dat fietsers ook aan links afslaand verkeer vanuit de Maas voorrang zou moeten verlenen.
Ik vraag mij dan af hoe zoiets wel volgens de regeltjes gedaan moet worden, lijkt mij voor de fietsers ook wel zo veilig, vermoed dat veel bestuurders die haaientanden zien en ervanuit gaan dat zij voorrang hebben.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Ze zijn hier begonnen aan het afbreken van het ziekenhuis althans, de eerste werozaamheden zijn begonnen, een deel van een van de oude gebouwen is deze weeo als eerste gesloopt, oude ketels (crematorium) zijn eruit gehesen en daarna, gister, is een goed deel van de parkeerplaats de bestrating verwijderd. De klinkers zijn geladen in van die enorme loonwerker-aanhangers achter traktoren die werden gevuld door een bulldozer. De hele stoet, een paar vam die traktoren en die bulldozer met aanhanger stonden achter elkaar opgesteld, het bouwhek werd op slot gedaan en op het moment dat het hele circus ging rijden kwam er "zo'n fietser" aan die er langs wilde en vond dat dat de hele stoet die aan het optrekken was en waar de fietser intussen naast reed, al scheldend en tierend (let wel, we zitten hier 1e rang) maar op hem moest wachten.

Nu was een van die traktormeneren het daar niet helemaal mee eens en die stampte op de rem, nogal opzichtig.met het apparaat.dwars.over de straat en hij stapte uit. De fietser koest wel stoppem... dus hij spreekt die fietser aaj ej zegt: waar heb jij die fiets gekocht? Zegt die man verbaasd? Hoezo, zegt die chauffeur van die traktor: daar heb je godv********mme toch ook een rem bij gekregen, idioot, of niet, gratis en wel? Euhm, ja, zegt die man. Gebruik hem dan! En hij stapt in en de he stoet rijdt alsnog weg.

Nu weet ik niet of schreeuwen op.straat altijd alles oplost maar dit 9s wep de moraal van het verhaal, ook fietsers, ook voetgangers, ook bromfietsers, ze hebben allemaal een rem gekregen. Voorrang krijgen is nog altijd een recht en dat vergeten enorm veel mensen. Je kunt met je mooie fietsje nig zo stoer willen doen maar.tegen die 15 of 20 ton bakstenen vam die trekker leg ie het echt af en dan kun je nog zoveel gelijk willen hebben, sterker nog, voorang willen hebbem, en nog een stap verder, zelfs wettelijk gelijk hebben in het hebbem van voorrang maar daar heb je weinig aan als er net een wiel van 2,50 mtr doorsnee over jou en je fietsie heen is gedonderd omdat die chauffeur je niet zag.

Een automobilist zit ook met zijn voet bij de rem in de stad, ook ap heeft ie voorrang, er kan altijd een kind een fietser een, iets opduiken waardoor je in de ankers moet. Als fietsers dat ook eens zouden leren (en vooral voetgangers ook met hun mobieltje in de hand) dan zou het een heel stuk veiliger worden in het verkeer.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten