Borden aan verschillende kant van de weg anders?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
jeetje TS
Infopolitie Gast

Borden aan verschillende kant van de weg anders?

Ongelezen bericht door jeetje »

Ik ben aan het overwegen een e scooter te kopen. Nu zie ik op mijn huidige weg naar werk als ik vanaf de ene kant kom een blauw bord fietspad staan, en als ik vanaf de andere kant kom (amsterdam richting weesp) een C12 bord.
Dat zou betekenen dat ik vana weesp naar Amsterdam een andere route moet kiezen, maar op de terugweg wel dat pad mag nemen/ Klopt dat? Of is er gewoon een verkeerd bord geplaatst?

dus vanaf amsterdam naar weesp zie ik dit: https://www.google.com/maps/@52.35553,4 ... FQAw%3D%3D

en vanaf weesp naar amsterdam zie ik dit:
https://www.google.com/maps/@52.3325057 ... FQAw%3D%3D

het is hetzelfde pad, helemaal langs het kanaal. Wordt veel gebruikt door scooters en speedpedelecs elke dag, beide richtingen op...
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Borden aan verschillende kant van de weg anders?

Ongelezen bericht door SWAT »

Vermoedelijk is het betreffende pad in beheer bij twee verschillende wegbeheerders met als gevolg verschillende bebording. Tenzij onder bord C12 een onderbord is aangebracht (wat op de link foto niet leesbaar is en op een dichterbij foto vervolgens ontbreekt) mag u van die kant inderdaad niet met motorvoertuig (waaronder brom/snorfietsen) gebruik maken van dat pad en van de andere zijde wel.
Als er geen onderbord is bij bord C12 dat snorfietsen vrij stelt zult u dit probleem bij de wegbeheerder onder de aandacht moeten brengen.
Stay safe out there.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik ben 't wel met Swat eens; de ene kant is de gemeente Amsterdam en de onderste foto betreft de gemeente Diemen.
Kennelijk hebben ze allebei een ander idee bij dat stukje weg en ze zijn allebei de bevoegde wegbeheerder..

Misschien moet u idd eens een balletje opwerpen voor een goed overleg tussen die twee..

'Bier koud zetten is ook een vorm van koken..'

MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Op maps zie ik dat er halverwege de Kanaaldijk nog een zijweg zit, de Overdiemerweg. Op die kruising staat voor linksaf de geslotenverklaring (met onderbord na 250m) en rechtsaf is het een fietspad. De bebording is dus aan beide einden van de wegvakken hetzelfde, er geldt alleen een ander regime vanaf de kruising met de Overdiemerweg, richting Weesp is het fietspad, de andere kant op “slechts” een geslotenverklaring voor motorvoertuigen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

RVV 1990, artikel 1

Wetstekst

motorvoertuigen: alle gemotoriseerde voertuigen behalve bromfietsen, fietsen met trapondersteuning en gehandicaptenvoertuigen, bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen;
Een E scooter is geen motorvoertuig en dus is C12 niet van toepassing.

Piet
1
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten