Goedendag
IK had een vraag over het volgende:
Mijn buurman heeft een invalidenkaart en nu een parkeerplek met bord met kenteken en 1 tegel op de vloer ter herkenning
Echter onder het bord hangt een bord met pijl naar links en rechts, dat zou in principe betekenen dat hij 2 plekken bezet kan houden voor 1 auto
Echter de gemeente heeft vergunning verleend voor 1 gekentekende auto.
Wat is het jurische effect als ik mijn auto gewoon naast deze neerzet op de linker pijl
2 parkeerplekken voor 1 invalidenplek
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: 2 parkeerplekken voor 1 invalidenplek
Een hele hoge boete (500 euro + 9 euro administratiekosten (2025 tarief)) en het risico dat uw auto weggesleept zal worden wat ook voor u een dure aangelegenheid zal zijn.
De richtlijnen schrijven voor dat een aangewezen gehandicapten parkeerplaats een bepaald formaat moeten hebben dat groter is dan een standaard parkeerplaats.
Dat kan inhouden dat meerdere parkeerplekken gebruikt moeten worden voor 1 gehandicapten parkeerplaats.
De richtlijnen schrijven voor dat een aangewezen gehandicapten parkeerplaats een bepaald formaat moeten hebben dat groter is dan een standaard parkeerplaats.
Dat kan inhouden dat meerdere parkeerplekken gebruikt moeten worden voor 1 gehandicapten parkeerplaats.
Stay safe out there.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: 2 parkeerplekken voor 1 invalidenplek
U kunt natuurlijk ook een brief naar de gemeente sturen en vragen of het inderdaad de bedoeling is dat er 2 plaatsen vrij gehouden moeten worden. Misschien heeft een medewerker van de uitvoering wel een fout gemaakt. Maar gewoon daar parkeren, dat risico zou ik niet nemen.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit