Pup meegenomen
Moderator: Moderatorteam
- Marijke2803 TS
- Roepnaam: Marijke
- Geslacht:
Pup meegenomen
Ik heb vorige week iets vreselijks meegemaakt, punt gezet achter mijn relatie van 3 jaar, had een pup gekregen labradoodle van mijn inmiddels ex, heeft hij zo mijn pup meegenomen met al zijn persoonlijke spullen, mijn lieve Beau, die mij uit mijn depressie haalde, ik huil dag en nacht, mijn maatje, mijn kind, ben ontroostbaar. Aangifte gedaan, politie kijkt wat ze kunnen doen staat gechipt op mijn naam en adres, het paspoort van Beau heeft hij ook uit de lade meegenomen 

en hij sloeg de pup ook nog als die speels bijtte, ik wil echt zo niet verder, mijn maatje , mijn kind (dat was hij voor mij, geen kids, ben hem kwijt 

dat ik gebroken heb met mijn ex partner, mijn beste beslissing ooit, de narcist. Iemand advies, pup zit nu 40 uur per week in de bench, omdat hij zoveel werkt, en ik 24 uur, vind het zo verschrikkelijk voor mijn Beautje

- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Pup meegenomen
Aangiftfe heb je reeds gedaan. Wat je nog kunt doen is een advocaat in de arm nemen en aan de civiele rechter een voorlopige voorziening vragen waarbij de pup aan jou wordt toegewezen. Een eerste gesprek met een advocaat is vaak gratis voor de eerste 20 minuten of zo om te bezien of er inderdaad een zaak aanhangig gemaakt kan worden. Je kunt ook voor advies rterecht bij het juridisch loket.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- Marijke2803 TS
- Roepnaam: Marijke
- Geslacht:
Bedankt voor de reactie, valt te proberen.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Die weg zult u inderdaad moeten bewandelen. Voor de Wet is een dier een goed. In beginsel is een goed van de persoon die dit rechtmatig heeft gekocht. Kennelijk heeft uw ex de pup gekocht en is hij feitelijk de eigenaar van de hond. Een eigenaar kan zijn eigendom niet stelen.
De vraag is dus op welke basis de pup aan u is gegeven. Gegeven als in feitelijk eigendom zoals een cadeau, dan zou de pup van u zijn geworden of alleen in een soort bruikleen binnen de relatie, dan is hij de eigenaar gebleven. Ook is van belang welke status uw relatie had. Was u gehuwd, was er een samenlevingscontract of was er officieel nog niets geregeld?
Het is dus nog maar zeer de vraag of de politie iets voor u kan betekenen.
Een advocaat kan veel beter aangeven wat de beste opties zijn.
De vraag is dus op welke basis de pup aan u is gegeven. Gegeven als in feitelijk eigendom zoals een cadeau, dan zou de pup van u zijn geworden of alleen in een soort bruikleen binnen de relatie, dan is hij de eigenaar gebleven. Ook is van belang welke status uw relatie had. Was u gehuwd, was er een samenlevingscontract of was er officieel nog niets geregeld?
Het is dus nog maar zeer de vraag of de politie iets voor u kan betekenen.
Een advocaat kan veel beter aangeven wat de beste opties zijn.
Stay safe out there.