Beste,
Ik heb me een ons gezocht maar ik krijg het niet gevonden. Ik ben in beroep gegaan tegen een verkeersboete. (Parkeren buiten de parkeervakken) Dat beroep is ongegrond verklaard maar ik wil naar de kantonrechter. Als die de boete stand houd krijg ik dan een strafblad ?
Beroep kantonrechter
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Beroep kantonrechter
Nee hoor, je kunt met een gerust hart naar de kantonrechter. Voor een parkeerboete krijg je geen strafblad.
- taxikemperman
- Deskundige
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Hou er wel rekening mee dat je verplicht bent om eerst de boete te betalen.
Lees ook goed wat je precies in je bezwaarschrift moet plaatsen.
Doe je dat niet dan wordt de zaak niet in behandeling genomen
Bij de Kantonrechter heb je vier opties.
1) Je wordt schuldig bevonden. De boete blijft staan
2) Je wordt schuldig bevonden. De rechter bepaalt dat er verzachtende omstandigheden zijn en verlaagt de boete.
3) Je wordt schuldig bevonden. De rechter bepaalt dar er zeer zwaar wegende omstandigheden zijn en vernietigt de boete
4) Je wordt onschuldig bevonden.
Bij 2, 3 en 4 wordt het teveel betaalde terugbetaald
Lees ook goed wat je precies in je bezwaarschrift moet plaatsen.
Doe je dat niet dan wordt de zaak niet in behandeling genomen
Bij de Kantonrechter heb je vier opties.
1) Je wordt schuldig bevonden. De boete blijft staan
2) Je wordt schuldig bevonden. De rechter bepaalt dat er verzachtende omstandigheden zijn en verlaagt de boete.
3) Je wordt schuldig bevonden. De rechter bepaalt dar er zeer zwaar wegende omstandigheden zijn en vernietigt de boete
4) Je wordt onschuldig bevonden.
Bij 2, 3 en 4 wordt het teveel betaalde terugbetaald
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
3 klopt niet. Je kan niet schuldig bevonden worden met een vernietigde boete.
Het is overigens ook niet schuldig of onschuldig. De kantonrechter kan het beroep ongegrond of gegrond verklaren. In het laatste geval vernietigd hij de beschikking. Wel kan de rechter de het beroep ongegrond verklaren en vervolgens de boete matigen (maximaal tot 0 euro).
Het is overigens ook niet schuldig of onschuldig. De kantonrechter kan het beroep ongegrond of gegrond verklaren. In het laatste geval vernietigd hij de beschikking. Wel kan de rechter de het beroep ongegrond verklaren en vervolgens de boete matigen (maximaal tot 0 euro).
Stay safe out there.