buren parkeren mij klem

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

emeswee
Infopolitie Gast

buren parkeren mij klem

Ongelezen bericht door emeswee »

wat kan ik doen als ik elke dag word klem geparkeerd door mijn buurjongens omdat zij vinden dat ik niet goed sta met mij auto (voor en achter)
het is een openbare parkeerplaats, geen strepen in een rij.
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: buren parkeren mij klem

Ongelezen bericht door Hilde »

Bedoel je gewoon parkeren aan de stoeprand?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

dat klopt, ik sta netjes aan de rand, niets mis mee tot ik in de middag/ avond niet meer weg kan.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Als je in een gemeente woont met gemeentelijke handhaving, dan moet je daarheen bellen. Zij gaan dit oplossen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
emeswee
Infopolitie Gast

het ging even beter na bezoek van de politie uiteindelijk, ik heb contact gehad met de gemeente ook, maar pas later kreeg ik een reactie, dat deed ik voordat ik de politie had gebeld..
maar nu langzaam aan komen ze alweer mijn kant op.
Mijn ene buurman staat alweer recht op mijn auto, de andere achter mij nam eerst meer afstand maar het houdt ook niet meer over.
iemand advies?
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Het advies is al gegeven. Contact opnemen met de gemeentelijke handhaving. Je kan wellicht ook eens met de wijkagent gaan praten. Boetes geven is lastig omdat de het daadwerkelijk klem zetten echt gezien moet worden want wie zet wie op welk moment nu echt klem. Ik vermoed dat er ook meer zal spelen dan gedoe over wel of niet.goed parkeren.
Stay safe out there.
emeswee
Infopolitie Gast

vervolg klemparkeren

Ik heb al een keer eerder een vraag gesteld, over klemparkeren.
Helaas na een week of 4-5 is het weer dezelfde situatie, BOA, gemeente gebeld. advies als het gebeurd dan bellen naar de politie, ze moeten het constateren ter plekke. Is uiteraard logisch.
Dus gistermiddag gebeld; ze wilden niets doen. Ik moet het maar met buurtbemiddeling gaan doen. Maar daar heb ik nu in het weekend helemaal niets aan.
mij de vraag wat ik nu moet doen. :thanks:
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Onderwerpen samengevoegd
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Re: vervolg klemparkeren

emeswee schreef: 08 feb 2026, 14:07 Ik heb al een keer eerder een vraag gesteld, over klemparkeren.
Helaas na een week of 4-5 is het weer dezelfde situatie, BOA, gemeente gebeld. advies als het gebeurd dan bellen naar de politie, ze moeten het constateren ter plekke. Is uiteraard logisch.
Dus gistermiddag gebeld; ze wilden niets doen. Ik moet het maar met buurtbemiddeling gaan doen. Maar daar heb ik nu in het weekend helemaal niets aan.
mij de vraag wat ik nu moet doen. :thanks:
Linksom of rechtsom geldt hier nog altijd artikel 5, de buren hinderen jou, voor en achter, niet andersom en daar hoef je letterlijk geen hogere wiskunde voor te hebben gestudeerd. Als ze dus komen met het verhaal: "maar we weten niet wie hem wanneer waar heeft weggezet" is dat op geen enkele manier relevant. 2 auto's zoirgen ervoor dat jij op DIT moment gehinderd wordt, niet toen ze de auto parkeerden, niet toen jij hem parkeerde... toen had je er geen last van, De last begon pas op het moment dat je weg wilde rijden, nu dus, de hinder begint dus ook nu pas en wie die hinder veroorzaakt is degene voor en achter je dus. Buurtbemiddeling heeft daar geen enkele rol en en niets mee te maken. BOA Gemeente (1e plaats) en als die niet in dienst zijn (die werken niet 24/7) dan bel je gewoon 0900-8844, artikel 5, je ondervindt hinder, nu, niet 3 dagen geleden, niet morgen, niet aan een onderhandelingstafel bij buurtbemiddeling, maar nu, op straat, op een parkeerplaats, bij je auto en je wil dat daar nu een agent naar kijkt.

Succes!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Daar ben ik 't wel mee eens..

Het kan zowel de voor-of achterligger zijn die uiteindelijk het probleem veroorzaakt, maar er moet sowieso opgetreden worden.
Alle argumenten om dat niet te doen zijn ronduit 'slap' en slecht onderbouwd..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

emeswee
Infopolitie Gast

Vanmorgen rond 5.30 zoals is geadviseerd gebeld naar 0900-8844, de hoorn werd gewoon op de haak gegooid.
Maar de politie komt NIET. Ik wordt verwezen naar de gemeente, alweer. Maar de gemeente is NU niet bereikbaar.

Het wel bekende van de kastje naar de muur en terug enz enz
Ik heb alle kentekens van alle auto's, foto's vanmorgen vroeg gemaakt en ook heb ik dat afgelopen weken maar weer gedaan.
Ik heb geen vrijheid als ik weg wil en ik word belemmerd.
Kan ik zomaar naar het politiebureau vandaag/ morgen om iemand te spreken? Was gisteren al op het gemeentehuis. maar daar konden ze me niet helpen
Gisteren iemand van de gemeente gesproken ex-wijkagent, maar die kan me niet helpen en verwijst me naar de politie. :shock:
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Het is heel simpel, wandel maar het bureau binnen. Ik snap het wel hoor maar ik ben ook wel een beetje klaar met het nationale afschuifsysteem wat politie begint te heten.

Als een OC begint te roepen dat "de politie" op dinsdagochtend 05:30 geen mensen heeft vanwege de vele vele meldingen dan lach ze maar gerust uit. Alles is tegenwoordig voor alles en iedereen maar niet meer voor d epolitie. Men is de hele dag keihard bezig met alles afschuiven naar anderen. Het is prima dat een verkeerd geparkeerde auto geen prio is, het is prima dat je afspraken maakt met partners (gemeente) dat die bepaalde kerntaken overneemt, parkeren valt dus onder de gemeente en parkeerproblemen leg je bij de gemeente neer. Maar dit betekent niet dat een agent die 's ochtends om 5:30 zijn rondjes door de biesbosch aan het rijden is omdat ie het beu is de klinkers in de straat te tellen en de koffie bij de portier van het ziekenhuis ook wel lekker is maar na de 6e bak moet je dan echt ook wel verder, dat betekent dus niet dat die niet een artikel 5 mee kan nemen omdat de Gemeentelijke BOA nog niet aan het werk is. Nog even en we scharen alles onder ketenpartners, buurtbemiddeling, geen prio, Gemeente en civiel recht.

Beste plan is dan om alle agenten hun wapens in te laten leveren, die aan de BOA's te geven want die hebben intussen het gros van de taken overgenomen, dan kan de politie het administratieve werk voor die BOA gaan doen, krijgen we weer gemeentepolitie moetne we enkel nog zogen dat die 24 uur per dag gaan werken... maar eigenlijk hoeft dat ook weer niet. Die kunnen gerust ook om 7 uur beginnen. Dan heb je nog steeds dezelfde situatie als nu, nu komt er ook niemand als je om 5:30- een agent nodig hebt.....

Toch?

Ik zou het bureau binnen wandelen en daar de situatie gewoon eens voorleggen en vragen hoe je dit moet aanvliegen. Je kunt overigens ook via 0900-8844 een afspraak maken op het bureau met de teamchef, wellicht dat dat een idee is?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
jjk
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

Tja, ik zal wel de cynische luie agent zijn maar ik zie hier strafrechtelijk echt geen brood in. Wie er eerst stond is wel degelijk van belang voor de vraag wie de overtreding begaat. Daarnaast is artikel 5 in deze situatie niet van een dusdanig gewicht dat ik heil zie in een vordering camerabeelden via de ovj en RC.

Verzoek contact met de wijkagent en buurtbemiddeling vind ik geen slecht advies. Tussen de regels door lees ik dat er meer speelt dan alleen het parkeren.

Ik snap dat je daar niet mee geholpen bent om 05.30 in de ochtend. Ik lees ook dat er al eerder een gesprek is geweest en dat het toen minder was. Wat is er toen afgesproken ? Heb je toen contact gehad met de wijkagent of de collega’s en heb je terugkoppeling ontvangen?

Ik ben benieuwd naar de specifieke situatie en wat de achtergrond van het conflict is. Is er sprake van parkeervakken? Hoe groot is de afstand in centimeters tussen de voertuigen? Waarom vinden deze buren dat zij zo moeten parkeren?

De teamchef heeft hier echt weinig mee te maken en als je het bureau binnenstapt en om de teamchef gaat vragen voor een parkeerprobleem dan gaat je geloofwaardigheid wel onderuit. Vraag gewoon om de wijkagent en probeer een bestendige oplossing te maken.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

is dat zo? Als je om 5:30 daar aankomt en je leest terug (en hoort) dat de dame voor en achter met 4 cm aan beide zijden staat vast geparkeerd dan heeft ze dat in ieder geval niet zelf gedaan. Cynisch, ik heb geen idee, lui heb ik nooit genoemd. Feit is wel dat ik er altijd gewoon voor heb gereden als het op dinsdagmorgen om 5:30 uur als melding kwam, tegenwoordig moet iedereen maar gaan bemiddelen tot je tong op je knieënm hangt, we praten met de hele wereld totwe blauw zien maar daar schiet niemand iets mee op. Hier wordt letterlijk iemand vast geparkeerd, klaar. Dat is gewoon hinder en daar heb je geen beelden bij nodig,m dat is ook geen hogere wiskunde wat je moet uitvogelen, waar je een groot onderzoek voor moet opzetten. De middelste auto kan nooit, never, ever zichzelf vast geparkeerd hebben als ze voor en achter 4 cm ruimte heeft (om eens een voorbeeld te noemen). En wat is het probleem om er langs te gaan, beide auto's na te trekken, op het adres aan te bellen om 5:30 en de auto's te laten verplaatsen nadat je ze een bonnetje hebt meegegeven. Qua tijd een mooie les en het bonnetje doet veel meer dan 3 maanden praten aan een onderhandelingstafel, of meende je dat je hier geen R395 kan schrijven?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
jjk
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

Ok, op welk kenteken wordt het PV uitgeschreven? Het voorste voertuig of het achterste voertuig? Beide voertuigen? Het is allicht geen hogere wiskunde om een waarschijnlijk scenario te schetsen maar dit in mijn ogen nog niet een wettig en overtuigend bewezen overtreding. Ik denk dat het dan zou moeten gaan om twee mededaders omdat de volgorde van handelen wel van belang is voor de kale overtreding. Deelnemingsvormen vallen mijns inziens buiten een bonnetje.

Voordat ik een oordeel vorm wil ik graag meer informatie over de situatie hebben, vandaar dat ik in mijn bericht ook vragen stel. Zo is de tussenafstand niet bekend, is de achterliggende situatie niet bekend en ook de parkeersituatie onbekend. Vaak zijn dit soort parkeerconflicten geen zaken die slechts in een vacuüm spelen, afhankelijk van de registraties die er al liggen vind ik het meer of minder begrijpelijk hoe er ingezet wordt.

Voor wat betreft het opnemen en uitgeven van meldingen, daar kan ik wel een boompje over opzetten. Erop inzetten en de situatie zelf bekijken is mijn ogen altijd van meerwaarde omdat je dan zelf waarnemingen doet. Helaas zijn er handelingskaders bedacht voor de dagsituatie en wordt daar niet altijd even flexibel mee omgegaan.

En voor de duidelijkheid, ik ben pro handhaven en niet van de praatpolitie. Ik sta in de top 5 van meest handhavende collega's in mijn team.
Gesloten