Parkeren bij tankstation

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

TomTom
Infopolitie Gast

Parkeren bij tankstation

Ongelezen bericht door TomTom »

Ik werk bij een tankstation. En daar is in het weekend voor kerst in de nacht een auto neergezet, in opdracht van Rijkswaterstaat, door een berger.
Bij deze auto was ook een persoon aanwezig, deze is opgehaald door een andere automobilist en heeft nooit contact met ons opgenomen.
Deze auto staat niet direct gevaarlijk of hinderlijk maar houdt wel 2 zeldzamen en belangrijke parkeervakken bezet.
Na contact met de berger en Rijkswaterstaat geven beide aan ons niet te kunnen helpen.
Via het openbaar register is wel duidelijk dat de apk inmiddels 2 weken geleden is verlopen.
Heeft iemand hier toevallig nog een tip om dit voertuig weg te kunnen krijgen?

Alvast bedankt!
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Parkeren bij tankstation

Ongelezen bericht door Frans »

Heeft het tankstation ook een parkeerplaats? Dan kun je, op eigen kosten, de auto naar de parkeerplaats laten slepen door een berger. Kost je een paar centen maar dan ben je wel van het probleem af. Gezien het feit dat tankstations vaak hele goeie relaties hebben met takelbedrijven lijkt me dat dit geen probleem moet zijn.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik begrijp dat u ook beseft dat het niet strafbaar is om ergens een auto te 'parkeren'..

Dat gezegd hebbende; als de auto echt heel hinderlijk staat is 't niet zo ingewikkeld om de auto zelf een klein stukje te verplaatsen met behulp van een schep en een sleepkabel..
Wilt u de auto echt weg hebben naar een wijk verderop ed dan zit er helaas niets anders op dan zelf een berger in te schakelen..en op eigen kosten uiteraard..

Andere (gratis) opties komen momenteel niet bij me bovendrijven..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Gratis oplossingen zijn er niet. Het is een civiel geschil en in uiterste moet dus de gang baar d erechter worden gemaakt om met behulp van een dwangsom de eigenaar te bewegen te auto te verwijderen. Dat betekent dus een advocaat inschajelen die de eigenaar aanschrijft en sommeert de auto te verwijderen. En eventueel schadevrgoeding te eisen voor gederfte inkomsten door een gebrek aan parkeerplaatsen.

Zelf verplaatsen is ook mogelijk, maar er kleeft wel een risico aan vast: eventuele schade die dat veroorzaakt is voor de opdrachtgever.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Aangezien ik lees dat Rijkswaterstaat erbij betrokken is schat ik in dat het om een tankstation naast of dichtbij de snelweg gaat. Klopt dat?

Ik snap dat het een lastig probleem is voor jullie waar hier al een aantal oplossingen voor aangeboden zijn.

Wat je ook nog kan doen, afhankelijk van de situatie, is contact opnemen met de wijk boa (handhaving) of de wijkagent (politie). Vaak kunnen zij wel eenvoudig zien of het voertuig nog een actuele tenaamstelling heeft. In dit soort voorkomende gevallen heb ik namelijk ook meegemaakt dat een auto met lage waarde na het stuk gaan als het ware gewoon 'gedumpt' wordt op een openbare parkeerplaats en de tenaamstelling er af gehaald wordt. Dan kun je lang wachten maar dan blijft die er heel lang staan. Ik vind ruim een maand ook al lang.
Aan de tekst te lezen denk ik dat het om een Nederlands kenteken gaat dus dan is het iets lastiger maar niet onmogelijk.

Ziet het er uit als een (bijna) autowrak?
Plaats reactie