Belemmering met sneeuw

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Dijkhuizen
Infopolitie Gast

Belemmering met sneeuw

Ongelezen bericht door Dijkhuizen »

Hoi, ik zit al een tijdje met een vraag. Begin dit jaar (2026) had het heftig gesneeuwd alsnog ik en me vriend moesten de weg op. Op de terug weg reden we rond de 50 op de snelweg met hevige sneeuwval en alleen maar file, we werden door een vrachtwagen die lange tijd achter ons reed ingehaald en met zodanige snelheid dat we een vloedgolf aan sneeuw en nattig ijs over de auto kregen. We zagen dus niks meer. Nou is mijn vraag is de vrachtwagen schuldig en bij zichtbelemmering?
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Belemmering met sneeuw

Ongelezen bericht door Skipperje »

Nee. Dit is gewoon een situatie die het gebruik van de weg met zich mee kan brengen. Lastig en vervelend, maar het aan u om zo snel mogelijk weer zicht te krijgen door de ruitenwissers zo snel mogelijk te zetten en te zorgen dat u zo snel mogelijk uit deze situatie komt. Dit kan door nog langzamer te gaan rijden zodat de afstand tussen de vrachtauto en u groter wordt.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Belemmering met sneeuw

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Iedere medaille heeft z'n keerzijde, eigenlijk is 't heel positief als een vrachtauto (veel) sneeuw en water opwerpt; het maakt de weg schoon en droog, een stuk veiliger dus. Een vrachtwagen is wat dat betreft een ideale 'sneeuwschuiver'.

Het nadeel is dat het zicht belemmerd wordt. Daarom heeft men ook besloten dat nieuwe vrachtauto's over moderne harde 'spatlappen' moeten beschikken die het meeste vocht tegenhouden en dat weer op de weg laten vallen..

Mijn keuze zou de eerste zijn, lekker veel sproeien en dan wacht je maar totdat de wind anders staat voordat je inhaalt, maar de (Europese) overheid vindt het 'garanderen' van goed zicht belangrijker..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Plaats reactie