Boete bij flitser rood

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tinuske
Infopolitie Gast

Boete bij flitser rood

Ongelezen bericht door Tinuske »

Beste,

Zojuist heb ik door een ‘twijfelaar/treuzelaar’ die niet wist wat die nou precies wilde, een noodstop moeten maken omdat het verkeerslicht op oranje sprong.

Bij het betreffende verkeerslicht staat een flitser voor rood licht en snelheid.

Ik stopte op tijd en ik ben het verkeerslicht niet gepasseerd. Helaas zijn mijn voorwielen wel een klein stukje op of over de stopstreep beland.

Ik hoop dat ik geen boete heb gereden, maar baal wel van dit rot gevoel wat ik nu heb.

Hopelijk kan iemand mij beantwoorden en zorg bij mij weg nemen.

Dank en een fijne avond!
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Boete bij flitser rood

Ongelezen bericht door MotoRon »

Er zal geen bekeuring volgen voor het door rood rijden.
Wel is het zo dat er een verplichting is om te stoppen voor de stopstreep, maar ik ken situaties met roodlichtcamera’s die daar ook een bekeuring voor verwerken. Ik zou me geen zorgen maken.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Tinuske
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Tinuske »

Bedankt voor uw reactie MotoRon,

Ik hoop dat het met een sisser afloopt, ik zou het echt betreuren mocht er een boete volgen.

Het was echt een enorm knullige situatie en het verkeerslicht ging heel snel van groen naar oranje en rood, de automobilist voor mij was de enige die door kon rijden, maar die was niet zo oplettend waardoor ik verkeerd anticipeerde, ik dacht dat ik mooi met de stroom mee kon gaan, maar dat bleek niet zo te zijn, waarop een noodstop volgde.

Echter stond ik wel stil voordat het licht rood sprong maar wel nét over de stopstreep.

We gaan het mee maken…
Fijne avond!
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Graag gedaan.