Puur nieuwsgierigheid.
Wanneer gebruik politie een Stop vs een Volg teken? (En waarom niet altijd Volgen?)
Beide situaties heb ik welleens meegemaakt.
Bij de teken "Politie Volgen" is het vrij duidleijk wat je moet doen.
Je rijd op dezelfde snelheid als de politieauto voor je tot deze stopt en dan stop je netjes achter.
Maar bij een (politie)auto die plotseling "Politie Stop" teken geeft, vind ik altijd moeilijk en voel alsof er extra veel "druk" staat.
Ten eerste kun je niet altijd zien of het echt politie is (soms krijg je van die ondercover blauw/zwarte auto zonder zwaailichten).
Dan rij je met veel stress zoekend naar "hoe stop ik veilig zodat ik niet ergens nog regels break zoals doorgetrokken streep of vluchtstrook?"
Ik heb welleens meegemaakt dat we op een lange weg waren war je niet zomaar naast kon stoppen (zachter berm).
Dan krijg ik het gevoel dat als ik niet "snel genoeg" stop ik de agent juist reden ga geven om te vinden dat ik "niet luister".
Waarom kiezen ze niet om in te halen en dan het Politie Volgen bord te gebruiken?
(Ik heb ook op de snelweg gezien dat ze stop teken geven terwijl er echt ruimte is om voor de auto te komen en dan volgen te gebruiken).
Wanneer Politie Stop of Volgen?
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Re: Wanneer Politie Stop of Volgen?
De keuze tussen een volgteken geven (en ervoor rijden) en het stopteken en erachter blijven rijden is een afweging die niet alleen maar om 'duidelijkheid' draait.
Criminelen heb ik liever voor me, oude omaatjes heb ik liever achter me..
Het is echt te uitgebreid om dat hier zomaar even te gaan behandelen..
Criminelen heb ik liever voor me, oude omaatjes heb ik liever achter me..
Het is echt te uitgebreid om dat hier zomaar even te gaan behandelen..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Wanneer Politie Stop of Volgen?
Aangezien het hier gaat over procedures die gehanteerd worden door de politie gaan we er niet verder op in, zoals al aangegeven in onze forumregels.