Vraagje
Iemand bij mij de straat is onaanspreekbaar en als ik of een ander wat zegt loopt door zegt hij niks en doet alsof die doof is en gaat naar binnen , maar hij heeft ook toen iemand er op aandrong met het verzoek terug te antwoorden iets geuit wat ik en vele andere als bedreiging zien, Maar is het ook volgens de wet art 185 een bedreiging en zo niet wat zijn dan de mogelijkheden. Hij heeft niet met iets gedreigd wat een strafbaar feit is. Zoals dreigen met geweldpleging of dreigen met vernielingen etc .
Hij heeft alleen gezegd dat als er nog 1 x iemand hem lastig viel dat dit in de omliggende buurt voor 12 mensen gevolgen consequenties heeft.
Als de ene persoon zegt tegen de andere persoon als je dit of als je dat dan heeft het gevolgen en consequenties wat ook om legale / niet strafbare gevolgen / consequenties gaat is het nimmer een strafbare bedreiging.
Als ik zou zeggen als u zo doorgaat stap ik naar de politie is ook nimmer een strafbare bedreiging.
Want wat die gevolgen en consequenties zijn heeft die ook nooit gezegd.
Wat zijn er voor andere mogelijkheden als dit buiten de wetgeving bedreiging in de zin van artikel 185 valt.
Als het buiten de wet bedreiging valt, wat kan er dan wel tegen gedaan worden
Moderator: Moderatorteam
-
Nico
- Infopolitie Gast
Re: Als het buiten de wet bedreiging valt, wat kan er dan wel tegen gedaan worden
Ik begin eens een keer bij het einde: waar ben je naar op zoek?
In je straat woont kennelijk iemand die geen vlieg kwaad doet, zijn eigen leven leidt, zijn eigen ding doet en zich met niemand bemoeit. Hij zegt tegen niemand iets dus vooral ook niets verkeerds, dan kun je namelijk ook met niemand ruzie krijgen, en hij gaat zijn eigen gangetje, leeft zijn eigen leventje.
Kennelijk is er de straat dus zoveel aan gelegen om deze meneer uit de tent te lokken en een reactie van hem te krijgen dat, op jet moment dat hij een reactie geeft, die dan ook nog niet eens strafbaar is waar je dus wel naar op zoek bent (en op zich is alleen dat al erg vreemd en vooral vervelend), dan probeer je het alsnog strafbaar te makej door verder te zoeken.
Ik zou bijna zeggen: is het geen uitlokking van de buurt? Waarom laat ie die beste man niet gewoon met rust. Laat m zijn leven leiden, ieder doet dat op zijn eigen manier en als ie gezellig bij het straatkliekje wil of de BBQ zal ie jullie best weten te vinden, toch?
In je straat woont kennelijk iemand die geen vlieg kwaad doet, zijn eigen leven leidt, zijn eigen ding doet en zich met niemand bemoeit. Hij zegt tegen niemand iets dus vooral ook niets verkeerds, dan kun je namelijk ook met niemand ruzie krijgen, en hij gaat zijn eigen gangetje, leeft zijn eigen leventje.
Kennelijk is er de straat dus zoveel aan gelegen om deze meneer uit de tent te lokken en een reactie van hem te krijgen dat, op jet moment dat hij een reactie geeft, die dan ook nog niet eens strafbaar is waar je dus wel naar op zoek bent (en op zich is alleen dat al erg vreemd en vooral vervelend), dan probeer je het alsnog strafbaar te makej door verder te zoeken.
Ik zou bijna zeggen: is het geen uitlokking van de buurt? Waarom laat ie die beste man niet gewoon met rust. Laat m zijn leven leiden, ieder doet dat op zijn eigen manier en als ie gezellig bij het straatkliekje wil of de BBQ zal ie jullie best weten te vinden, toch?
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Als het buiten de wet bedreiging valt, wat kan er dan wel tegen gedaan worden
Zoals Frans aangeeft, waarom moet je hem aanspreken? Alleen als je overlast van deze persoon ondervindt heeft het zin hem aan te spreken. Maar dan is de vraag niet zozeer is dit bedreiging maar wat kan je tegen de overlast doen?
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik lees niks strafbaars en stel voor dat je die persoon lekker zijn eigen leven laat leiden en zelf laat bepalen of hij wel of niet met anderen contact wil hebben.