Stukje file inhalen, verboden of niet

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
DanieldeBruijn
Infopolitie Gast

Stukje file inhalen, verboden of niet

Ongelezen bericht door DanieldeBruijn »

Ik woon in een wijk waar je een vergunning nodig hebt tijdens de spits. Ik heb die, velen anderen niet. Wanneer ik richting thuis rijd, sta ik regelmatig in een stukje file achter mensen die allemaal rechtdoor/rechtsaf gaan, ik moet daar links.

Ik heb dan de neiging het stukje file links in te halen (mits er goed overzicht is natuurlijk) en af te slaan, dat kan best wat tijd schelen. Is dit legaal of niet?
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Stukje file inhalen, verboden of niet

Ongelezen bericht door Skipperje »

Als er niets is wat inhalen verbiedt dan mag je inhalen. Maar je kunt niet meer invoegen vanwege de file, dus gedraag je je dusdanig dat gevaar of hinder kan ontstaan. Dat is wel verboden. Over welke afstand moet je inhalen? Kan er ook verkeer komen uit de straat, waar jij zelf in wilt rijden? Misschien de locatie delen, kunnen wij meekijken op streetview.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De afstand varieert met hoe groot de file is. Er kan uit die straat ook verkeer komen. De locatie is: https://maps.app.goo.gl/Utvo87LPFb57eGwe7
Vanaf dat punt rijd ik dan richting de kruising ten zuidwesten. De meesten rijden naar die kruising, ik ga dan linksaf de bergweg op.

En vergelijkbare situatie heb ik vaak iets verderop: https://maps.app.goo.gl/GnWFxErBj78WnNgR9 vanaf dit punt rijden de meesten de bergweg op, en dan naar de voorgenoemde kruising. Ik rijd dan vanaf deze coördinaten rechtdoor over de boslandweg, verder zuidwest.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik snap dat 't gebeurt, zou 't wellicht zelf ook doen als ik daar iedere dag stond, maar 1 ding blijft een feit; als u een keer verrast wordt door een tegenligger en daardoor komt alles vast te staan, weet u ook dat u fout bent...en de casus vervolgens oplossen door het hele stuk weer achteruit te rijden met een bestuurder vol onbegrip op een halve meter voor uw auto is ook maar zowat..

Een juridische rechtvaardiging bestaat er in ieder geval niet, moeilijker dan dat kan ik 't eerlijk gezegd niet maken..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor beide reacties!
Gesloten