Verlofaanvraag voor hagelgeweer door verlofhouder van kogelwapens
Moderator: Moderatorteam
-
Patrick78
- Infopolitie Gast
Verlofaanvraag voor hagelgeweer door verlofhouder van kogelwapens
Hoi, ik had een vraag omtrent het aanvragen van een verlof voor een hagelgeweer. Ik ben al jaren lid van een schietsportvereniging en ook al jaren berlofhouder voor kogelwapens. Nu ben ik onlangs lid geworden van een kleiduivenvereniging en vroeg ik mij af of het jaar volwaardig lid nu ook geld voor de aanschaf/ aanvraag voor een hagelgeweer. Ik ben tenslotte al verlofhouder.
Re: Verlofaanvraag voor hagelgeweer door verlofhouder van kogelwapens
Daar weten ze als het goed is alles van bij je kleiduiven vereniging. Heb je deze vraag daar al gesteld?
-
Patrick78
- Infopolitie Gast
Ik heb de vraag daar gesteld, maar ik kreeg verschillende antwoorden. De een zegt na je aspirantlidmaatschap kun je gelijk een aanvraag doen en de ander zegt je moet dan nog een jaar volledig lid zijn.
Het haar lidmaatschap mag bij meerdere verenigingen zijn. De vereniging zal voldoende vertrouwen in je moeten hebben om je WM3 af te tekenen. Als ze dat al hebben na 1 maand lidmaatschap dan is dat geen enkel probleem. Je zal zelf wel even aan moeten tonen dat je aan de voorwaarden voldoet maar als je al een WM4 hebt dat zie ik daar geen enkel probleem in.
-
el chiko
- Lid
- Roepnaam: Jos
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Misschien is het wel zo: soms hebben schietverenigingen niet dezelfde wapens om mee te schieten.
Dan is het goed dat je bij de meerdere verenigingen bent zodat het aannemelijk belang voor de verschillende wapen disciplines gewaarborgd blijft.
het is zo dat de aantal schietbeurten niet per wapen per jaar wordt geteld maar de som van de beurten over alle wapens. dat terwijl het niet de bedoeling is je oude wapens blijft aanhouden als je stopt met die discipline. bv traditioneel schieten en je revolver of pistool aanhouden.
Dan is het goed dat je bij de meerdere verenigingen bent zodat het aannemelijk belang voor de verschillende wapen disciplines gewaarborgd blijft.
het is zo dat de aantal schietbeurten niet per wapen per jaar wordt geteld maar de som van de beurten over alle wapens. dat terwijl het niet de bedoeling is je oude wapens blijft aanhouden als je stopt met die discipline. bv traditioneel schieten en je revolver of pistool aanhouden.
Als een schaap over dam, hek kapot
-
Patrick78
- Infopolitie Gast
Ik blijf ook gewoon lid bij mijn andere vereniging.
Maar ga kleiduiven er bij doen om meer dynamisch te kunnen schieten.
Maar ga kleiduiven er bij doen om meer dynamisch te kunnen schieten.