Beste kenners,
Ik heb vandaag wat meegemaakt en weet niet of ik hier een boete voor kan verwachten, en wat eventueel mijn rechten zijn hierin..
Het begon namelijk vanaf mijn werk, ik had een afspraak bij mijn klant, een reed vanaf mijn werk weg naar deze afspraak vanaf het kantoor, ik kwam er tijdens het rijden achter dat er iets heel erg stonk, wat bleek.. ik had tijdens het instappen in de auto in de hondenpoep gestaan. Ik ben met de eerstvolgende mogelijkheid van de openbare weg af gereden, en heb stilgestaan bij de Capelse brug, hier was echter nergens plek dus ik stond kort op een invalideplaats stil om het onder mijn schoen weg te halen, en waarna dit gebeurde, ben ik gauw weer weg gereden gezien ik weer naar mijn afspraak moest.
Tijdens her wegrijden zag ik dat er zo’n 2-3 auto’s achter mij een politieauto stond geparkeerd. Ik zag ze ook kijken maar ze hebben mij niet aangesproken of een teken gegeven, dus ik ben onbewust hiervan ook doorgereden en kwam later tot inziens dat dit wellicht voor mij kon zijn.
Dus nu ook mijn vraag, bekeurt de politie, terwijl zij zien dat je in de auto zit, zonder staande te houden, of is de kans tot een boete klein?
Ik ben er best gestresst van en zag dit ook als enige oplossing dat moment gezien mijn auto erg stonk en het onprettig was.
Alvast bedankt voor de mensen die reageren!
Krijg ik een boete? Zo ja wat is mijn recht
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Krijg ik een boete? Zo ja wat is mijn recht
De kans op een boete is klein. In princiepe wordt je staande gehouden, tenzij dit niet anders kan. Bijvoorbeeld omdat men op weg was naar een melding of een object moeten bewaken.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
En nog afgezien daarvan; hoe denken ze te weten dat u daar niet mocht parkeren als ze niet eens uitstapten en gecontroleerd hebben of u over een gehandicaptenparkeerkaart beschikte?
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
En mocht u onverhoopt toch een boete in de brievenbus krijgen dan staat op de achterzijde van de boete beschikking hoe u daartegen in bezwaar kan gaan.
Parkeren zonder GHP kaart is overigens wel een dure boete.
Parkeren zonder GHP kaart is overigens wel een dure boete.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Voor een dergelijke boete moet gecontroleerd worden of er een gehandicaptenparkeerkaart zichtbaar in de auto aanwezig is. Als ze 2-3 auto’s achter je gestaan hebben en ze zijn niet bij jouw auto geweest, hebben de agenten dat niet gecontroleerd en zul je geen bekeuring thuis kunnen krijgen.
Ik ga er dan wel van uit dat het geen gehandicaptenplaats (GPP) op kenteken was, maar een algemene GPP.
Ik ga er dan wel van uit dat het geen gehandicaptenplaats (GPP) op kenteken was, maar een algemene GPP.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator Skipperje
Daarmee is de vraag beantwoord.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit