Aangifte tegen mij gedaan

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Koolmees
Infopolitie Gast

Aangifte tegen mij gedaan

Ongelezen bericht door Koolmees »

Hallo,
Via vrienden heb ik vernomen dat er een aangifte tegen mij gedaan zou zijn bij de politie
Deze vrienden hebben dit half mei gedaan en sindsdien houden ze contact met mij af
Gisteren sprak ik hen toevallig en gaven zij aan dat de “ zaak” hoog opgelopen zou zijn en of ik niet zelf zou weten waarom er een aangifte zou lopen
Echter ik weet echt nergens van
Kan me ook geen voorval herinneren ondanks dat het bijna 6 maanden geleden is
In het kader van het onderzoek geven de vrienden aan dat ze er met mij niet over mogen praten
Tot op heden heeft de politie geen contact opgenomen met mij
Vraag is nu hoe kom ik er achter wat de aangifte inhoud?
Heb ik recht om dit te vragen?
En wanneer ( op welke termijn) zal de politie contact opnemen met mij?
Zit hier enorm mee vooral omdat ik me echt van geen kwaad bewust ben
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Aangifte tegen mij gedaan

Ongelezen bericht door Frans »

En wanneer ( op welke termijn) zal de politie contact opnemen met mij?
Wanneer dit nodig blijkt te zijn, wanneer er tijd en ruimte voor is enz. En dat is het meest zinnige antwoord wat er op te geven is op basis van de informatie die je geeft. Je weet zelf niet waar het over gaat, dan weten wij het al helemaal niet. Je bent niet aangehouden en nog niet gehoord (na een half jaar) maar of dit komt door personeelstekort of doordat je "vrienden" (ik zou daar een andere term voor gaan kiezen, iets van vage kennissen of zo) zwaar overdrijven en je simpelweg "bang willen maken" en ze al lang een afloopbericht hebben gehad. Geen idee.

Kortom, niemand weet het tot je zelf bericht krijgt en tot die tijd is er nog niks aan de hand (en nee, je kunt zelf ook niet informeren)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Aangifte tegen mij gedaan

Ongelezen bericht door SWAT »

Je kan altijd bij de politie een verzoek indienen om te zien wat er over jou geregistreerd is bij de politie. Als er een lopend onderzoek is krijg je daarover geen informatie te zien maar je kan wel zien of er een aangifte is gedaan waarin is besloten geen verder onderzoek te doen.
Als er al een onderzoek nog loopt dan is dat kennelijk geen heftig feit geweest want dan had je er inmiddels wel wat over gehoord.
Stay safe out there.
Gesloten