Hallo, zins eind 2024 via onze vrienden kring in contact met een schoonmaakster, waar wij behoefte aan hadden. Zei kon bij ons "zwart" schoonmaken 1 x in de 2 weken, 2uur per keer, voor 15,-eu p.u. wij zijn daarmee akkoord gegaan en vervolgens vertelde ze ons dat ze nooit in onze kastjes/laatjes of prive spullen zou komen want ze was al eens vals beschuldigd. Nu zijn we zo een 20 schoonmaak beurten verder en nu....
Ik had 400,- geprint op vrijdag. Om een reparateur te kunnen betalen welke aan mijn badkamer aan het werk was. Deze kreeg het werk niet af en zou de week erna terug komen. Ik heb de 400,- (8 x 50,-) 2 x dubbel gevouwen tot een klein pakketje en in mijn nacht kastje gestopt. Op de eerst volgende woensdag kwam de betreffende meneer weer. De dag ervoor zou ik het geld voor hem klaar leggen daar ik zelf afwezig was. Tot mijn verbazing was het bedrag gekrompen tot 300,- eu. Ik ben vervolgens verhaal gaan halen binnen mijn gezin (vrouw en 2 jonge kinderen). Deze wisten alle nergens van met bijna ruzie als gevolg. De enige die in ons huis is geweest en vrij 2 uur kan rondlopen met of zonder dat er iemand thuis is is onze schoonmaakster. Tot op heden heb ik haar nergens van verdacht, tot nu. Het klopt niet.
Ik heb toen een camera geplaatst in mijn slaapkamer, gericht op het betreffende nacht kastje (ik heb overigens ook een sticker bij mijn voordeur dat wij gebruik maken van cameras, ze is dus op de hoogte). Nu de eerst volgende keer dat zei weer komt schoonmaken, maandag 30 seconden over half 9, wanneer ik werk en mijn vrouw de kinderen naar school brengt en andere dingen doet, geeft mijn camera een melding op me telefoon. Ik open hem en daar staat ze in me kamer. Zonder stofdoekje, stofzuiger of ook maar iets wat met schoonmaken te maken heeft. Eerst bespeurd ze me plafond en meubels, waarschijnlijk of er geen camera staat/hangt. Vervolgens doet ze ons raam open, waarschijnlijk om te horen wanneer onze auto weer achter parkeerd. Dan loopt ze naar me nacht kastje, draait het horloge om welke op haar gericht stond, mogelijk camera in? Ze sluit de deur, zodat je haar niet kan zien van af het trappengat. En daar gaat ze 5 minuten lang gaat ze rustig door me nacht kastje, elke lade zachtjes open er even doorheen graaien, portemonee open en weer terug leggen. Lade met sex artikelen werd ook niet overgeslagen en zat ze in te graaien. Alles staat op de camera, echter alleen niet dat ze dit maal iets ontvreemd. Na het zien van deze beelden ben ik meteen naar huis gekomen vanuit werk en heb ik haar geconfronteerd. Ik heb cameras en vermoeden dat er dingen missen en of zij in mijn spullen zit, kastjes, lades? Haar antwoord was nee, dat zou ik nooit doen. Ik zit niet in iemand zijn prive spullen. Echt waar ik zou dat nooit doen. Dit zei te zonder te blikken of blozen met een strak gezicht, mij recht aankijkend.
Ik heb toen aangeven dat ik het heel jammer vind dat ze dit zegt maar dat ik andere beelden heb. Die wou ze dan wel zien, dat heb ik geweigerd en ik heb haar 24 uur de tijd gegeven om netjes op te lossen wat ze ontvreemd heeft of het netjes op te lossen. Ik heb mogelijk wel gezegt dat ik de beelden anders online zou zetten. Tevens heb ik onze samenwerking verbroken.
Later hebben wij een bericht van haar gekregen dat ze ons zou betichten van smaad als ik de beelden online zet.
Nu 30 uur later heb ik niks meer van haar vernomen. Niks netjes opgelost. Maar ik zit nu met beelden van een onwenselijk situatie, waar ik niks mee kan/mag doen. Aangifte kan ik doen maar bij gebrek aan beelden waar ze echt steelt, heb ik denk weinig kans dat ze er iets mee doen, toch?
Wat wil ik nu. Ik wil iedereen waarschuwen voor haar. Het liefst door haar naam en beelden online te zetten, zodat ze bij niemand in onze omgeving nog zwart werkt. Meerdere zijn spullen kwijt alleen niemand kan iets bewijzen. Ik ben de eerste nu met camera beelden waar iets te zien is wat je niet wilt in een prive omgeving. Maar ik kan en mag niks als ik er naar zoek. Wat kan en mag ik wel doen om alle mensen om mij heen of in mijn stad te waarschuwen voor haar. En dat het duidelijk is dat het om haar gaat.
Mijn laatste optie (die ik kan bedenken) is haar opgeven voor zwart werk bij de belasting of uwv, dit dan mogelijk anoniem. Daar ik er zeker van ben dat zei ook nog een AOW uitkering krijg. En dat ik haar hopelijk dan op die manier kan aanpakken.
Iemand tips of advies?
Bestolen/voorgelogen door zwart werkster
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Bestolen/voorgelogen door zwart werkster
Met uw beelden kunt u inderdaad niet bewijzen dat zij die 100 euro heeft gestolen. Dit kan nog steeds door een ander familielid zijn gedaan.
Haar online met deze beelden beschuldigen van diefstal kan inderdaad een aanklacht wegens smaad of laster opleveren.
Met een aow uitkering mag je best nog extra inkomsten genereren alleen niet zwart.
Of de belastingdienst iets met uw melding gaat doen, zeker als deze anoniem is, is nog maar de vraag en zeker als er verder geen andere meldingen zijn over deze persoon.
Haar online met deze beelden beschuldigen van diefstal kan inderdaad een aanklacht wegens smaad of laster opleveren.
Met een aow uitkering mag je best nog extra inkomsten genereren alleen niet zwart.
Of de belastingdienst iets met uw melding gaat doen, zeker als deze anoniem is, is nog maar de vraag en zeker als er verder geen andere meldingen zijn over deze persoon.
Stay safe out there.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Je kunt ook een beetje "dreigen". Je mailt haar (een deel van) je opname en zegt dat je haar nu nog de keus laat. Jij wilt graag je 100 euro terug en als je dat hebt ga je niets publiceren. Als je geluk hebt kiest ze eieren voor haar geld. Als ze hier niet op reageert, dan wordt het moeilijk, zoals hierboven ook al aangegeven.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Voor de belasting heeft ze nog de tijd tot juni 2026, op 1 juni moet de aangifte dan binnen zijn. Daarna pas sprake van zwartwerken als ze het niet opgeeft.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
-
Gast
- Infopolitie Gast
@swat .
Die 100 euro hoef ik niet meer terug, die optie heeft ze gehad.
Ze genereerd zeker bij nog 5 bekenden ongeveer dezelfde inkomsten. Dat zijn alleen de mensen die ik ken.Wanneer wij haar buiten huis tijdens ander werk van haar, haar tegen komen mogen we het niet hebben over haar schoonmaakwerk (vroeg zij). Dit zal zo zijn reden hebben voor haar.
Ik wou haar online zetten met de beelden dat ze in mijn kastje zit te speurneuzen. Ik zou mijn woorden wel wat voorzichtiger hebben gekozen dan gezegt hebben dat ze geld bij me steelt. Ik had dan waarschijnlijk vermeld dat ze ondanks beloofd had dit niet te doen toch in mensen hun spullen zit. En dat we dit nadat we geld zijn kwijt geraakt in huis, verdacht vonden. Lees, ik heb geen bewijs van het stelen van geld. Alleen van de niet wenselijke speur tocht door mijn prive spullen. Graag had ik de video erbij gevoegd, echter lijkt dit allemaal niet verstandig.
@skip.
Ik heb haar een bericht gestuurd met een foto welke ze eenmalig kon bekijken waar je kan zien dat ze in mijn kastje zit met lade open en handen er in. Dit mocht niet baten, ze heeft me ondertussen geblokkeerd.
@hilde.
Hmm daar heb ik nog niet over na gedacht. Dus de periode waarin ze bij ons in dienst is (laat ik zo even noemen) is dan te kort? Ik weet wel dat ze in heel 2024 ook bij mensen werkte, maar die wil ik niet lastig vallen of erbij naaien.
Ik ben zelf wel bereid om evt bij de belasting of uwv melding te maken onder mijn eigen naam en de daarbij horende boete te betalen, mits ik zeker weet dat zij zoveel gezeur krijgt en boetes. Dat ze zoveel spijt heeft en helemaal niet meer schoonmaakt bij mensen.
Maar ja wie biedt mij enige garantie dat ze dan ook echt aangepakt word. Het is toch van de zotte dat je mensen voor kan liegen en bedriegen en dan camera beelden maakt, maar dat diegene nog beschermd moet blijven ook. Ik wil dat niemand nog met haar in zee gaat. Geloof me ik ben goed van vertrouwen, en hou van eerlijkheid. Bij haar moet je absoluut niet wezen, wie weet bij hoeveel oudjes ze werkt. Zal je moeder maar zijn.
Gr.
Die 100 euro hoef ik niet meer terug, die optie heeft ze gehad.
Ze genereerd zeker bij nog 5 bekenden ongeveer dezelfde inkomsten. Dat zijn alleen de mensen die ik ken.Wanneer wij haar buiten huis tijdens ander werk van haar, haar tegen komen mogen we het niet hebben over haar schoonmaakwerk (vroeg zij). Dit zal zo zijn reden hebben voor haar.
Ik wou haar online zetten met de beelden dat ze in mijn kastje zit te speurneuzen. Ik zou mijn woorden wel wat voorzichtiger hebben gekozen dan gezegt hebben dat ze geld bij me steelt. Ik had dan waarschijnlijk vermeld dat ze ondanks beloofd had dit niet te doen toch in mensen hun spullen zit. En dat we dit nadat we geld zijn kwijt geraakt in huis, verdacht vonden. Lees, ik heb geen bewijs van het stelen van geld. Alleen van de niet wenselijke speur tocht door mijn prive spullen. Graag had ik de video erbij gevoegd, echter lijkt dit allemaal niet verstandig.
@skip.
Ik heb haar een bericht gestuurd met een foto welke ze eenmalig kon bekijken waar je kan zien dat ze in mijn kastje zit met lade open en handen er in. Dit mocht niet baten, ze heeft me ondertussen geblokkeerd.
@hilde.
Hmm daar heb ik nog niet over na gedacht. Dus de periode waarin ze bij ons in dienst is (laat ik zo even noemen) is dan te kort? Ik weet wel dat ze in heel 2024 ook bij mensen werkte, maar die wil ik niet lastig vallen of erbij naaien.
Ik ben zelf wel bereid om evt bij de belasting of uwv melding te maken onder mijn eigen naam en de daarbij horende boete te betalen, mits ik zeker weet dat zij zoveel gezeur krijgt en boetes. Dat ze zoveel spijt heeft en helemaal niet meer schoonmaakt bij mensen.
Maar ja wie biedt mij enige garantie dat ze dan ook echt aangepakt word. Het is toch van de zotte dat je mensen voor kan liegen en bedriegen en dan camera beelden maakt, maar dat diegene nog beschermd moet blijven ook. Ik wil dat niemand nog met haar in zee gaat. Geloof me ik ben goed van vertrouwen, en hou van eerlijkheid. Bij haar moet je absoluut niet wezen, wie weet bij hoeveel oudjes ze werkt. Zal je moeder maar zijn.
Gr.
En in het geval van zwartwerken is zowel de werknemer als ook de werkgever strafbaar. Dus je gooit potentieel dus net zo goed je eigen ruiten in.
De kans dat ze er op handhaven voor dit bedrag betwijfel ik. Maar als ze het al zouden doen ben je zelf net zo goed aan de beurt.
Beelden publiceren zou ik niet doen. Het levert je niets op en is zoals gezegd ook strafbaar.
Bluffen kan, maar als je gecalled wordt moet je je kaarten laten zien. Dan is het enkel een dure les van €100 om dit de volgende keer anders te doen.
De kans dat ze er op handhaven voor dit bedrag betwijfel ik. Maar als ze het al zouden doen ben je zelf net zo goed aan de beurt.
Beelden publiceren zou ik niet doen. Het levert je niets op en is zoals gezegd ook strafbaar.
Bluffen kan, maar als je gecalled wordt moet je je kaarten laten zien. Dan is het enkel een dure les van €100 om dit de volgende keer anders te doen.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik begrijp uit het hele verhaal dat je er geen politiewerk van wil laten maken, da’s een persoonlijke keuze en die mag je ook helemaal zelf maken.
Als je op zoek bent naar mogelijkheden om de schoonmaakster via het internet “aan te pakken”, dan moet ik je teleurstellen. Ons forum is niet de plaats om adviezen in te winnen hoever je daarin kunt gaan. Daar is het forum niet voor bedoeld.
Als je wil weten of de belastingdienst iets met dit soort meldingen doet, dan moet je daar gaan informeren, dat staat geheel los van het werk van de politie.

Als je op zoek bent naar mogelijkheden om de schoonmaakster via het internet “aan te pakken”, dan moet ik je teleurstellen. Ons forum is niet de plaats om adviezen in te winnen hoever je daarin kunt gaan. Daar is het forum niet voor bedoeld.
Als je wil weten of de belastingdienst iets met dit soort meldingen doet, dan moet je daar gaan informeren, dat staat geheel los van het werk van de politie.