Mijn man en ik liggen in scheiding, we hebben kortgeleden het convenant getekend en in de verdeling krijg ik één van onze auto's. Deze auto had ik al in mijn bezit maar staat op zijn naam.
Ik heb de auto al netjes laten verzekeren e.d. maar nu moet hij dus de tenaamstellingspapieren en het kentekenbewijs aan mij geven om de auto op mijn naam te kunnen zetten
Maar dit weigert hij steeds, nu heeft hij dus via het RDW de auto geschorst maar ik heb deze auto dagelijks nodig, ik zorg voor onze 3 kinderen, heb een baan om naar toe te moeten. Ik kan echt niet zomaar zonder een auto.
Voor de beeldvorming, mijn man is alles behalve een redelijk persoon en hij is op dit moment ook onder de invloed.
Iemand een idee over hoe ik hier mee om kan gaan, ik weet echt niet meer wat ik moet doen ?
Ex weigert auto papieren af te geven
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Ex weigert auto papieren af te geven
Het kenteken van de auto schorsen is niet zo slim van hem, evenals de auto op zijn naam laten staan. Zodra je met de auto op de weg komt, vervalt daardoor de schorsing en zal er dus weer motorrijtuigenbelasting betaald moeten worden. Dat moet betaald worden door degene op wiens naam het kenteken staat, uw man dus.
Ook simpele overtredingen die met de auto gepleegd worden, zoals bv. foutparkeren, te hard rijden, door rood rijden e.d. komen allemaal bij de tenaamgestelde, bij uw man dus.
Je kunt dus zonder problemen gewoon gebruik blijven maken van de auto, je doet dan niets strafbaars.
Ik zou hem er op wijzen dat hij verantwoordelijk blijft voor bekeuringen e.d., zolang de auto op zijn naam blijft staan. Mogelijk komt ie dan tot inkeer. Zorg er wel voor dat je alle papieren in je bezit hebt voordat je de auto op je eigen naam zet. Doe dit zelf, dan loop je verder geen risico .
Ook simpele overtredingen die met de auto gepleegd worden, zoals bv. foutparkeren, te hard rijden, door rood rijden e.d. komen allemaal bij de tenaamgestelde, bij uw man dus.
Je kunt dus zonder problemen gewoon gebruik blijven maken van de auto, je doet dan niets strafbaars.
Ik zou hem er op wijzen dat hij verantwoordelijk blijft voor bekeuringen e.d., zolang de auto op zijn naam blijft staan. Mogelijk komt ie dan tot inkeer. Zorg er wel voor dat je alle papieren in je bezit hebt voordat je de auto op je eigen naam zet. Doe dit zelf, dan loop je verder geen risico .
Re: Ex weigert auto papieren af te geven
Als in het convemant is beschreven dat bij de verdeling van de goederen de auto aan jou toekomt dan staat er ook in beschreven (als de advocaat althans zijn werk heeft gedaan) dat bij het ondertekenen van het convenant de autopapieren en reservesleutel(s) indien nodig moeten worden overgedragen. Dit wordt dan keurig bij ondertekening geregeld. Als de advocaat 2x goed zijn werk heeft gedaan staat er ook een clausule in wat je kunt doen als je ex onverhoopt niet meewerkt aan een van de punten uit het convenant zodat je die heel simpel, nadat de rechtbank de scheiding heeft uitgesproken en het convenant dus heeft bekrachtigd, kunt laten afhandelen door een deurwaarder. Die gaat vervolgens een geldbedrag maar kan ook materiële goederen (zoals autopapieren) gaan halen bij je ex.
Maar, zoals gezegd, dan moet dit wel zijn vastgelegd. Is dit niet het geval dan moet je terug naar de rechtbank...
Maar, zoals gezegd, dan moet dit wel zijn vastgelegd. Is dit niet het geval dan moet je terug naar de rechtbank...