Goedenmiddag
Ik weet niet of ik hier goed zit maar wil graag meer informatie over wat ik kan doen . Ik heb een buurvrouw die sinds zij hier woont alleen maar loopt te klagen . Ze heeft meerdere valse aangifte gedaan van weed plantage politie aan de deur gehad huis gecontroleerd niks te vinden. nu al 3x in 5 jaar . Ze klaagt om alles bij de woningbouw over mij .
Mijn fiets mag niet in de hal staan . Maar fiets van haar vriendin wel . Ze bedreigt me .ze zegt dat ik naar haar moet luisteren . Steekt me fietsband lek als ie even in de aankomst hal staat .
Van de week politie voor de deur geluids overlast . Ik was met me zoon voetbal aan kijken en van enthousiastme praaate we iets te hard juigde te hard . En ze weet onderhand dat de politie niet zo snel komt dus zei ze maar dat ik een feestje had . Dus je snapt weer politie in mijn huis die wilde zien hoeveel mensen er binnen zaten . ik krijg aantekening volgende x boete . Ik zei wel dat ik het onzin vond want het was nou ook weer niet ongeloofelijk overdreven hard.. me zoon juighte bij doelpunt en riep mij dat ik snel kijken moest kijken en ik kwam zingend vanuit de keuken Misschien waren wr wat luidruchtig maar om daar al over te klagen Ik dacht Jesus hee alsof ik iets strafbaars had gedaan . Ze zeurt al om een bbq .ze scheld mijn vrienden uit en liegt de gekste dingen over mij trekt vuilniszakken open in mijn rolcontainer.en hoe ze dat doet weet ik niet maar het lijkt erop dat ze me afluisterd. Als ik overdag een plankje aan t zagen ben gaat zij al kloppen op de muur als me zoon overdag te hard praat met gamen klopt zij weer op de muur . ik loop onderhand op mijn tenen in huis Ik begin het nou echt niet leuk meer te vinden ze gaat gewoon maar door en te ver . En waarom besteed een vreemde zoveel tijd aan mij om mij in de gaten te houden wat ik allemaal fout doe volgens haar . En de reede weet ik niet ze ken me niet eens . Ik ken haar ook niet .het lijkt wel alsof ik haar in de weg zit .
Ik ben er nou wel eens klaar mee ik heb met niemand problemen ik heb andere buren gevraagd of ik erg luidruchtig ben . Niemand die mij als last ervaart en geen opvallende harde geluiden uit mijn woning .Wat ken ik voor stappen doen op een nette manier om het te stoppen . Als ik haar op straat wil vragen wat er aan de hand is pakt ze gauw haar telefoon en doet ze net alsof ze aan t bellen is .dan denk ik nou laat maar .Praten en buurtbemiddeling heeft niet geholpen . Want dan doet ze net alsof haar neus bloed en doet ze alsof ze een nette dame is en ze zegt dat ze niet klaagt maar dat ze gewoon vraagt of ik rustiger kan zijn omdat zij om 22.00 naar bed gaat..en de rest weet ze niks vanaf want zulke dingen zou zij nooit doen .
En eigenlijk ist voor mij zo ver dat ik niet eens 1 woord met haar praten wil . Ik heb er eerder niks aan gedaan want ik dacht misschien zit ze even niet goed in haar vel ik ben ook niet zo n klager . Maar zij begint aardig vervelend te woorden . Normaal is thuis je veilige basis maar nu heb ik soms niet eens zin om naar huis te gaan want wat heeft ze nou weer te zeiken .
Valse buurvrouw
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Valse buurvrouw
Dit is niet echt een zak voor de politie maar een civielrechtelijk geschil. Als ze meerdere keren onterecht melding maakt bij de politie kun je de rechter om een contact verbod verzoeken., op straffe van een dwangsom. Ook kun je zelf bij de woningbouw gaan klagen, bijvoorbeeld over de fiets van de vriendin. In dat laatste geval is het wel handig om samen met andere bewoner op te trekken die eveneens overlast van deze buurvrouw ervaren. Samen maakt sterk(er).
Vaak is de echte oplossing dat 1 van de partijen verhuist. ook daarbij kan de woningbouw behulpzaam zijn door voorrang te verlenen bij het vinden van een andere woning.
Vaak is de echte oplossing dat 1 van de partijen verhuist. ook daarbij kan de woningbouw behulpzaam zijn door voorrang te verlenen bij het vinden van een andere woning.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Valse buurvrouw
Maestro heeft het antwoord eigenlijk al gegeven. Je netjes aan de regels van de WBV houden lijkt mij voor u de eerste stap.
Ik vermoed dat u in uw woning of wellicht in de tuin met enige regelmaat een joint rookt wat de bij de buurvrouw de indruk wekt dat u een hennep kwekerij heeft. Er is geen sprake van een valse aangifte als de buurvrouw de melding doet dat zij meent dat er bij u een hennep kwekerij is.
De politie doet overigens daar alleen onderzoek naar als naast de melding ook andere aanwijzingen zijn die de melding lijken te ondersteunen.
Als u een waarschuwing heeft gekregen voor het veroorzaken van geluidsoverlast betekent dit dat de politie dit ook daadwerkelijk heeft geconstateerd.
Kortom houd u netjes aan de regels en zorg er voor dat er werkelijk niets is waarover de buurvrouw zou kunnen klagen of verhuis.
Ik vermoed dat u in uw woning of wellicht in de tuin met enige regelmaat een joint rookt wat de bij de buurvrouw de indruk wekt dat u een hennep kwekerij heeft. Er is geen sprake van een valse aangifte als de buurvrouw de melding doet dat zij meent dat er bij u een hennep kwekerij is.
De politie doet overigens daar alleen onderzoek naar als naast de melding ook andere aanwijzingen zijn die de melding lijken te ondersteunen.
Als u een waarschuwing heeft gekregen voor het veroorzaken van geluidsoverlast betekent dit dat de politie dit ook daadwerkelijk heeft geconstateerd.
Kortom houd u netjes aan de regels en zorg er voor dat er werkelijk niets is waarover de buurvrouw zou kunnen klagen of verhuis.
Stay safe out there.